Konzum razkril del skrivnosti svojega uspeha

Čas branja: 2 min
06.10.2010  10:39
2. konferenca Prodaja in marketing na policah

2. konferenca Prodaja in marketing na policah se je začela z uvodnim predavanjem predsednik uprave Konzuma Darka Kneza. V svojem nastopu je predstavil dejavnosti Agrokorja, v okvir katerega spada Konzum, potem je predstavil samo delovanje Konzuma in orisal možnosti za nadaljnji razvoj trgovske panoge.

darko knez, konzum
Darko Knez

Kot ostali trgovci se je tudi Konzum moral spopasti s spremenjenimi razmerami na trgu: padla je kupna moč, potrošniki so postali veliko previdni pri svojih nakupnih odločitvah, cena pa je postala veliko bolj pomemben dejavnik kot v preteklosti. "Naši potrošniki so veliko bolje informirani kot nekoč, preberejo več katalogov, tu se hrvaški potrošniki ne razlikujejo od slovenskih."

Konzum je, podobno kot ostali trgovci, v času krize znižal cene izdelkov, v povprečju so se znižale za sedem do osem odstotkov. Okrepili so izdajo katalogov, ki jih izdajajo namesto prejšnjih dvakrat na mesec vsak teden, okrepili so izdelke lastne znamke (teh je skupno okoli 1.500), predvsem pa veliko več pozornosti namenjajo potrošniku in njegovim potrebam in navadam.

darko knez, konzum
Darko Knez

Trd oreh ostaja neučinkovita oskrbovalna veriga

S širokim spektrom aktivnosti je Konzum že leta največji trgovec na Hrvaškem, svoje aktivnosti pa krepijo tudi v Bosni in Hercegovini in Srbiji. Eden od izzivov, s katerim se ukvarjajo, je večja učinkovitost oskrbovalne verige. "To je velika težava, s katero se soočamo. Včasih se zgodi, da gre tovornjak v trgovino le na pol naložen, nazaj se pa vrača prazen," je nazoren Knez.

2. konferenca Prodaja in marketing na policah

V prihodnje bodo veliko pozornosti namenili elektronski razmenjavi dokumentov, želijo pa tudi okrepiti skupno planiranje in izmeno dokumentov, med cilji pa so tudi okrepitev centralnega skladišča (torej bi iz skupnega skladišča razvažali izdelke v posamezne trgovine) in večja učinkovitost oskrbovalne verige, pri čemer je ključno sodelovanje z dobavitelji.

Po Knezovih napovedih bodo nadaljevali z aktivnostmi na področju spletnega nakupovanja, ki sicer ni ključno, vendar pa stabilno narašča, svoje delovanje pa Konzum širi tudi v trgovanje z naftnimi derivati.

V nadaljevanju konference je Jakub Malý (IPSOS) predstavil uporabne aplikacije edein virtualne trgovine v regiji, ki mu je sledil nastop Darka Dujiča (Mercator) o razumevanju in vlogi blagovne skupine in blagovne znamke v nakupni odločitvi porabnika skozi pogled trgovca.

darko knez, konzum
Darko Knez

Po odmoru je Andreja Avberšek iz Mercatorja predstavila izkušnje največjega slovenskega trgovca pri vpeljavi orodij upravljanja blagovnih skupin v regiji ter njihov pomen za dobavitelje. Sledil je nastop Aleša Markelja(DrogaKolinska), ki je nastopil s pripsevkom "Kako smo dobili status "category captain". Prvi delv konference je zaključila Alja Učakar (Podravka), ki je predstavila, kako so poznavanje kategorije izkoristili za razvoj novega izdelka.

Po odmoru sta potekali dve vzporedni sekciji, prva, ki jo je vodil Gregor Cuzak, je pod drobnogled vzela promocije, druga pod vodstvom Primoža Hvale pa o pospeševalcih prodaje.

darko knez, konzum
Darko Knez

Konferenca se je zaključila z iskrivim pogovorom direktorja in urednika Časnika FInance Petra Frankla s Tonijem Balažičem, predsednikom uprave Žita. Slednji se kljub mladosti, ni še dopolnil 38 let, lahko pohvali z zavidljivo kariero. Pred prihodom v Žito je na noge postavil ajdovski Fructal in kot je dejal, mu je še vedno zelo pri srcu. "Letos se je potem pojavila zgodba Žita, ki je večja, bolj kompleksna firma, in z mojega, marketinškega stališča, večji izziv," je dejal Balažič.

konferenca Prodaja in marketing na policah

Kaj nas je recesija po mnenju Balažiča naučila? "Lekcija recesije je, da če delaš, delaš napake. in da so te napake lahko usodne. Možna strategija je torej, da boljše, da nič ne delaš, ker potem ne delaš napake. Zame je to katastrofa, to je antiteza razvoja in inovacij. Ven bomo lahko šli le tako, da bomo pripravljeni še naprej sprejemati tveganja. Odvisno pa je, kakšna so ta tveganja," pravi prvi mož Žita.

Za uspešno poslovanje in uvajanje novosti v vodenje podjetja je po njegovem prepričanju zelo pomembno dobro sodelovanje s sodelavci.

Preberite tudi:

04.10.2010
07.10.2010