Ali sta Talking Tom in Radenska slovenski blagovni znamki?

Čas branja: 2 min
02.04.2015  13:31
Velika večina potrošnikov vse manj zaznava poreklo blagovnih znamk, danes namreč šteje le kakovost.

Obveščaj me o novih člankih:  

Kakšno je upravljanje blagovnih znamk danes in kakšno je bilo nekoč, ko smo bili Slovenci še del nekdanjega jugoslovanskega trga? Kaj imata skupnega Radenska in Cocta? Gre za blagovni znamki, ki sta zamenjali lastništvo, pa vendar sta še vedno uspešni. Ali je Talking Tom slovenska blagovna znamka? Na ta vprašanja so na današnji okrogli mizi odgovarjali in razpravljali Toni Balažič, prvi mož Mercatorja, Janez Damjan, idejni oče Slovenske marketinške konference (SMK), Primož Hvala, predsednik programskega sveta 20. SMK in Peter Frankl, direktor in glavni urednik Časnika Finance. Razprava je bila uvod v jubilejno 20. SMK, ki bo 26. in 27. maja v Portorožu.

Na vprašanje Petra Frankla, kako bodo v prihodnje »živele« blagovne znamke, ki so bile nekoč slovenske in še vedno so, vendar ne po kapitalu, je Toni Balažič, prvi mož Mercatorja odgovoril: »Ko govorimo o slovenski blagovni znamki jih predvsem omejujemo na izdelke za široko rabo, saj jih je tam največ. In na tem področju se razmere zelo zaostrujejo, saj je kisika za preživetje teh blagovnih znamk vedno manj. Na eni strani je konsolidacija trgovine in tudi industrija blaga za široko potrošnjo tako velika, da je vedno teže prodreti in tudi vzdrževati to znamko. In tudi trg se zapira.«

Odkar v Sloveniji obstajajo trgovske blagovne znamke znaša delež slovenskih znamk v povprečni trgovini 25 odstotkov. To pomeni, pravi Balažič, da prostora za industrijske blagovne znamke ni, pri diskontnih trgovcih pa delež slovenskih blagovnih znamk znaša od 15 do 18 odstotkov. »Maneverski prostor se je za slovenske blagovne znamke zelo skrčil. Zato bodo preživele zgolj tiste slovenske blagovne znamke, ki imajo velike tržne deleže, so dobičkonosne in imajo lastnika z dolgoročno vizijo,« je še dejal Balažič.

Ali je Talking Tom slovenska blagovna znamka?

Ali je najpomembnejša in najbolj vredna blagovna znamka danes Talking Tom slovenska, je vprašal Peter Frankl. »Globalno gledano je, vprašanje pa je, ali je slovenska,« je odgovorila profesorica na ljubljanski ekonomski fakulteti Maja Makovec Brenčič. In poudarila, da so zadnje raziskave pokazale, da poreklo znamk ni pomembno, temveč je pomembno to iz katerega območja prihaja blagovna znamka in ali je kakovostna ter ali ji lahko potrošniki zaupamo. Balažič pa je dodal, da je Talking Tom slovenski, saj je v Sloveniji zaposlenih kar nekaj ljudi. Težava je po njegovem mnenju v tem,da se bodo uspešna podjetja z dobrimi blagovnimi znamkami očitno še selila v tujino.

»Če pogledamo blagovne znamke, ki lastniško niso več slovenske in kdo te znamke upravlja pa vidimo, da je zelo veliko ljudi, ki so živeli v Sloveniji. To pomeni, da gre za slovensko znanje. Poznamo pa tudi primere uspešnih blagovnih znamk, ki jih v Sloveniji ne poznamo, pa so zelo uspešne v tujini,« pa je dejal Primož Hvala, predsednik programskega sveta 20. SMK.

Dejal je tudi, da se je velika baza, ki so jo slovenske blagovne znamke v času Jugoslavije imele, zaprla. Domači trg je postal majhen, zato je normalno, da se blagovne znamke usmerjajo v inovativnost in niše. V nišah namreč tudi na svetovni ravni lažje prodreš z malega trga. Maja Makovec Brenčič pa se je strinjala, da so slovenske blagovne znamke izgubile konkurenčnost na delu, kjer so bile nekoč lokalno prepoznane, vendar pa se je po drugi strani spodbudil razvoj blagovnih znamk, ki so korporativne in temeljijo na poslovnih trgih. Te znamke ustvarijo večje dodane vrednosti kot potrošniške.

Nekaj utrinkov z okrogle mize si oglejte v spodnji galeriji. Foto: Irena Herak.