(foto) Hans-Jacob Bonnier: v družinskem podjetju je zelo pomembna komunikacija!

Čas branja: 3 min
10.06.2015  12:20
To je na 3. družinski konferenci Časnika Finance poudaril eden izmed vodilnih mož švedskega družinskega podjetja Bonnier

Obveščaj me o novih člankih:  
Hans-Jacob Bonnier dodaj
Bonnier dodaj
Tenzor dodaj
Bojan Petek dodaj
Miha Senčar dodaj

»Hans-Jacob Bonnier je eden izmed lastnikov družinskega podjetja, švedske medijske skupine, ki je v celotni lasti zdaj že sedme generacije družine Bonnier. Je izjemno neposreden in pameten človek, vendar pa ima tudi on nadrejenega managerja, ki ni član družine. Hierarhija v tem podjetju ni tako pomembna, bolj pomembno je, da poveš, kaj misliš.« Tako je Hansa-Jacoba Bonnierja več kot 150 udeležencem konference o družinskem podjetništvu predstavil Peter Frankl, direktor in glavni urednik Časnika Finance.

2015-06-10-Druzinska-podjetja-8234.1433931032.jpg.n.600px.jpg
Hans-Jacob Bonnier

Medijska skupina Bonnier deluje na področju TV, dnevnih časopisov, poslovnega in strokovnega tiska, revij, filmov, knjig, radijskih postaj in digitalnih medijev. Je v stoodstotni lasti družine Bonnier, ima 88 lastnikov, od tega jih le 12 družinskih članov dela v podjetju. Družinsko podjetje deluje že 210 let, njeni začetki segajo v leto 1804. Družina Bonnier je ustvarila veliko mednarodno poslovno skupino, stabilno uredila družinske odnose in medsebojna razmerja, da je lahko uspešno rasla. Danes deluje v 17 državah in zaposluje prek 8.000 ljudi. Skupina Bonnier ima v lasti 300 blagovnih znamk, na leto pa ustvari prek tri milijarde evrov prihodkov.

»Generacijski prehod je zelo težek, sploh, če je posredi denar. Vendar morate biti v družinskem podjetju dobri prijatelji in si zaupati. Komunikacija je izjemno pomembna,« je dejal Hans-Jacob Bonnier. In dodal: "Manj je lastnikov v podjetju, več je konfliktov oziroma vojne! Če ima nekdo 25 odstotni delež v podjetju, potem misli, da je treba njegove ideje ali predloge tudi vedno prepoznati," je dejal Bonnier. Po njegovem mnenju boste med številčno družino lažje našli naslednika v družinskem podjetju.

Hans-Jacob Bonnier je eden izmed lastnikov družinskega podjetja in eden izmed članov družine, ki dela za podjetje. Kdo koga nadzoruje? »Ja, res je, tudi sam poročam mlajšemu managerju, vendar imam dve službi. V Nemčiji je pogosto, da delničarji ne smejo delati v podjetju. Pri nas pa velja pravilo, da lahko vsak zaprosi za službo. Ne za kakršno koli, ampak za tisto, za katero je usposobljen. To je prednost, ker lastnik ve, kaj dela delničar,« je dejal Bonnier.

Na vprašanje Petra Frankla, ali je teoretično mogoče, da bi ga vodilni manager v skupini Bonnier odpustil, pa je Hans-Jacob Bonnier odgovoril: »Da, to je njegovo delo!« V primeru, da član družine Bonnier začne delati v skupini: ali to pomeni, da je nadzorovan? Na to vprašanje je Hans-Jacob Bonnier odgovoril: »Ko sem pred 42 leti začel delati v enem izmed naših podjetij v skupini, sem bil pod velikim pritiskom. Bil sem vedno prvi v službi, vedel sem, da moram biti boljši od drugih. Vendar: managerji nam tpovedo, ali si tako pomemben del družine, da delaš. Prizadevamo si, da v imenu družine delamo dobro za družbo. Lastništvo ne pomeni dobro življenje, prinaša pa odgovornost," je še dejal Hans-Jacob Bonnier.

Kako so v ptujskem Tenzorju vodenje prenesli na zunanjega managerja

Družinsko podjetje Tezor, ustanovljeno leta 1989, se je leta 2008 odločilo, da bo vodneje družbe prevzel zunanji manager Bojan Petek. Zakaj? "Leta 2007 smo dobili velik posel na avtocestnem programu, ki je pomenil dvakratni letni promet v družbi in s tem tudi velik finančni zalogaj. Zato smo potrebovali zunanji kader in tu je nastopil Bojan Petek, " je pojasnil zdajšnji lastnik podjetja Tenzor Miha Senčar. Njegov oče, Miran Senčar se je namreč s tem, ko je lani prevzel županovanje na Ptuju, odpovedal lastništvu v Tenzorju.

Kdaj torej zaposliti zunanjega managerja? To je težavno. Mislim, da je podjetje na takšni točki razvoja, ko zahteva reorganizacijo. »Če ni vseh virov v podjetju, jih je treba iskati izven podjetja,«je pojasnil direktor podjetja Tenzor Bojan Petek. Gre tudi za pomanjkanje finančnih znanj in izčrpanosti oziroma izčrpanosti lastnikov. Vendar mora biti to seveda želja lastnikov oziroma družine, je pojasnil Petek. Poleg tega podjetje potrebuje "prečiščenje", ki ga lastniki ne želijo oziroma ne zmorejo izvesti.

In kaj svetujeta drugim družinskim podjetjem, ki razmišljajo o prenosu vodenja na zunanjega managerja? Pravita, da je treba jasno določiti obdobje, kako dolgo bo lastnik še imel pisarno v podjetju in bo svetovalec vodstvu. Tega roka se je treba tudi držati. "Lastniki ustanovitelji oziroma lastniki v trenutnem vodstvu morajo jasno razčistiti pričakovanja naslednje generacije o njihovem razvoju v podjetju in kaj si želijo. Treba je narediti načrt po letih. In, če je le mogoče, jih takoj razgrniti tudi zunanjemu direktorju. Na začetku je treba razčistiti odnose in hierarhijo z vsemi člani družine, saj podjetje vodi direktor in ne lastniki, za to pa je potrebno zaupanje. Če le en član družine ne sprejme vodstva novega direktorja, bodo težave!" je še povedal Miha Senčar iz družinskega podjetja Tenzor.

Poglejte si fotogalerijo z dogodka!

Foto: Jernej Lasič