(foto) Dobra novica: Slovensko kmetijstvo je imelo lani najvišjo rast v EU

Čas branja: 3 min
12.06.2015  10:55
Kmetijski minister Dejan Židan je napovedal, da bo prihodnji izziv slovenskega kmetijstva industrijska konoplja; tu bo Slovenija postala vodilna evropska država

Obveščaj me o novih člankih:  

Lani je bilo slovensko kmetijstvo izjemno uspešno, saj smo imeli v Evropski uniji najvišjo, 11 odstotno rast kmetijske proizvodnje, je povedal minister Dejan Židan na 2. Agrobiznis konferenci Časnika Finance. Lani je dobro poslovala tudi prehranska industrija, skupni dobiček je znašal okoli 10 milijonov evrov, za šest odstotkov pa se je v prehranski panogi povečal tudi izvoz.

Vse te podatke je danes razkril minister Židan in hkrati priznal, da je tudi na področju kmetijstva v Sloveniji preveč birokracije, "Res je, da je veliko obrazcev, obljuba, da jih bo manj, pa je žal neuresničljiva," je dejal Židan.

2015-06-12-Agrobiznis-9353.1434099317.jpg.n.600px.jpg

O izzivih v kmetijstvu pa Židan pravi, da je med njimi na prvem mestu industrijska konoplja, kjer naša država postaja vodilna evropska država. »Pravni red smo spremenili, tako, da bo tu veliko poslovnih priložnostih,« je povedal minister. Drugi izziv pa je projekt svetovni dan čebel, ki ga Slovenija vodi na pobudo Čebelarske zveze Slovenije. Čebele so namreč danes izjemno ogrožene in v Sloveniji opozarjamo na njihov pomen za prehransko varnost! V Rimu je bilo srečanje FAO in države so nad tem navdušene. V prihodnjih mesecih bodo tako našo države obiskale politične in gospodarske delegacije, s tem pa povečujemo tudi prepoznavnost države in slovenske hrane. Kmetijski minister je tudi povedal, da so z ministrstva v medresorsko usklajevanje poslali predlog za spremembo uredbe dohodnine za dopolnilno dejavnost, ki jih je vse več v kmetijstvu. Zdaj bo tako veljajo pravilo primarnega enkratnega dokumenta, je še povedal Židan.

Kmetijske izdelke prodajajte s strastjo!

Rainer Haas iz dunajske Univerze za naravne vire in biosistemske vede je govoril o uspešnem trženju marketinških izdelkov in poudaril, da pri trženju oziroma marketingu velja le ena resnica in to je resnica, ki jo pozna potrošnik! Minulo leto je McDonald's izgubil milijon kupcev in s tem prav toliko dobička. Posel se spreminja in največji izziv je, kako potrošnike dobiti nazaj, predvsem mlade potrošnike. V Ameriki so postavili lokale, ki so videti kot pekarne in dnevne sobe, vse pa se vrti okoli postrežbe. Danes pekarne niso več pekarne, saj lahko tam kupite in pojeste kruh, juhe, smutije..itd.

V Avstriji se odpirajo knjigarne, kjer se prodajajo tudi začimbe, tam lahko berete, pijete kavo. Izdelki pa se prodajajo z zgodbami. Kot primer je Haas navedel prodajo soli, ki stane 9,60 evra za 10 dkg, sicer je v supermarketu sol za enako količino veliko cenejša. "Če bomo razumeli, kako se vse spreminja, bomo lahko razumeli tudi potrošnike," je poudaril Hass.

Različne generacije ljudi imajo različne potrebe in različni življenjski stil. »Zdaj so nekateri izdelki enaki za vse, dobra novica je, da obstajajo lokalni izdelki, ki so sprejemljivi za vse generacije, " je dejal Hass.

Na vprašanje, zakaj kupujejo lokalno pridelano organsko hrano potrošniki v en glas odgovarjajo, ker je ta hrana zdrava, polna vitaminov, ker ji zaupajo, želijo ostati zdravi in želijo biti del lokalne skupnosti. In skupna točka vseh generacij je ostati zdrav, pojasnjuje Hass. Izdelki so boljšega okusa, lokalna hrana je bolj zdrava. Ne moremo pa vedno oglaševati, da je vse zdravo, zato moramo najti boljši marketing: delajmo na zaupanju, pravi avstrijski strokovnjak.

Profesor z dunajske univerze Rainer Haas tako svetuje: "Izdelki se prodajajo z zgodbami. Potrebujete dobro zgodbo, originalne, visoko kakovostne surovine in dobro proizvodnjo. Vsebina in zgodba sta bolj pomembna kot proizvodnja hrane. Pri tem, kar delate, pa bodite strasti in uspeh je zagotovljen!"

Poglejte si fotogalerijo!

Foto: Jernej Lasič