Kako do evropskega denarja v novi finančni perspektivi

Čas branja: 2 min
17.09.2015  17:16
Slovenija je (spet) na prelomnici. Prav zdaj se zaključuje sprejemanje in potrjevanje Strategije pametne specializacije, temeljnega dokumenta, ki določa, koga in katere aktivnosti bosta država in EU podpirali do leta 2020.

Obveščaj me o novih člankih:  

V strategiji so številne možnosti, namenjene spodbujanju podjetnikov, novih idej in inovacij, krepitvi podjetniškega okolja in predvsem dvigu konkurenčnosti. Skratka številne možnosti, kjer se lahko najde vsak. Pa je res tako? O tem boste več izvedeli na seminarju Poslovne akademije Časnika Finance 20.oktobra v prostorih GZS, predaval pa bo Matej Dolinar, direktor podjetja Stratos svetovanje.

eu-papirji-birokracija-ek.1395229495.jpg.c.600px.jpg

Prijavite se lahko tukaj.

»Specializacija pomeni, da se odločimo, kaj je za državo posebnega pomena in kasneje te dejavnosti tudi podpiramo. Ena od največjih pripomb Evropske komisije glede prejšnjih različic dokumenta je bila, da se v resnici »specializiramo za vse«. Skratka, drobimo sredstva in jih namesto v šampione vlagamo v vsakega po malem, kar pa kliče po slabem rezultatu. Zadnja, potrjena različica dokumenta, se je temu izognila," pojasnjuje Matej Dolinar. Izbrali smo tri glavna oziroma devet podpodročij, dovolj ozkih in hkrati dovolj širokih, da omogočajo podporo dobrim idejam in hkrati izločajo določene teme, za katere trenutno pač ni sredstev.

Področja zdravega bivalnega in delovnega okolja, naravnih in tradicionalnih virov za prihodnost in industrije 4.0 bodo zagotovila, da se podpre šampionske projekte na teh področjih. Vendar se postavlja vprašanje, kakšni naj bodo ti projekti. Izkušnje iz preteklosti namreč kažejo, da dobra prijava še ne pomeni tudi dobrega projekta.

Kaj je torej treba izboljšati

Projekti finančne perspektive 2014 - 2020 bodo imeli vsaj dve spremembi glede na preteklo obdobje. Prva sprememba, ki je podjetnikom še kako blizu, je, da bodo morali projekti že v prijavi izkazovati komercialno smiselnost. Prodaja razvitih izdelkov bo morala biti dokazljiva, dobro utemeljena in bo kasneje tudi preverjana. »V primeru nedoseganja se bodo sredstva vračala. Z različnimi tržnimi raziskavami je treba začeti že danes in se dobro pripraviti,« opozarja Dolinar.

Druga sprememba, prav tako pomembna, pa je povezovanje. Če je v preteklosti podjetje še lahko samo razvijalo in plasiralo izdelke, pa se bodo v prihodnje podpirali predvsem projekti sodelovanja. Med malimi in velikimi podjetji, z razvojno-raziskovalnimi organizacijami, izobraževalnimi inštitucijami, kupci in dobavitelji... Skratka, čim širši krog znotraj panoge, kar zagotavlja nove, sveže ideje in prebojne aktivnosti, meni Matej Dolinar.

Začnite danes, jutri bo prepozno!

Obeh področij se je treba lotiti že danes. Konkurenca na razpisih bo izjemno velika, saj je bila na področju nepovratnih sredstev kar nekaj let »suša« in so podjetja izčrpala lastne vire. »Hkrati pa je količina sredstev še bolj omejena kot v preteklosti. Zaradi tega je treba čim prej osvojiti znanje, se izobraziti za novo finančno perspektivo in (tudi) s podporo subvencij doseči tisto, česar si želimo vsi. To pa je preboj med najuspešnejša podjetja," še meni Dolinar.

Več o programu si preberite tukaj.