Kupcem blizu takorekoč vedno in povsod

Čas branja: 1 min
09.02.2016  16:03  Dopolnjeno: 11.02.2016 17:16

O spletni trgovini kot prodajnem kanalu klasičnega trgovca smo se pogovarjali z Igorjem Marošo, članom Mercatorjeve uprave za področje trgovine in dopolnilne dejavnosti.

Kupcem blizu takorekoč vedno in povsod

Lahko rast spletne trgovine pri nas primerjamo z njenim uspehom v svetu? Maroša: »Prodaja izdelkov za vsakodnevno rabo po spletu pri nas ne raste tako hitro, kot v tujini, saj so pri nas sosedske trgovine veliko bolj dostopne. V velikih evropskih mestih pa se je do trgovine treba precej bolj potruditi oziroma odpeljati dlje, kar vzame tudi precej časa. Glede na značilnosti našega trga sta v zdajšnji fazi za nakup po spletu najbolj pomembna kakovost ponudbe in storitve ter uporabniška izkušnja, s tem pa postopoma raste tudi povpraševanje in povečevanje vrednosti nakupov.« Kaj kupci v spletni trgovini pri nas največ kupujejo? Maroša: »Prek spleta največkrat izberejo izdelke, ki jih dobro poznajo, in jih nakupujejo tudi v klasičnih prodajalnah. Vendar jih vedno več prek spleta kupuje tudi sveže izdelke, recimo sadje in zelenjavo in delikatesne izdelke, kar je znak zaupanja, da bomo izdelke z nakupnega seznama dobro izbrali in jih pozorno zloži za vsakega kupca posebej in mu jih dostavili.« Kaj odloča pri razvoju te storitve? Maroša: »Ker je storitev precej kompleksna in dodatno zahtevna za trgovca, je smiselna le v okolju, kjer je zanimanje dovolj veliko. Ne odloča torej trgovec, kje bo razvil storitev, ampak sledi nakupnim potrebam ljudi predvsem v gosteje naseljenih torej urbanih okoljih.« Kaj je značilno za kupce v vaši spletni trgovini? Maroša: »Odločitev za redno nakupovanje izdelkov za vsakodnevno rabo prek spleta je v veliki meri odvisna od življenjskega sloga in specifičnih potreb posameznikov. Zato so kupci iz vseh segmentov in skoraj vseh starosti.« Kako ste kupcem prilagajali nakupno izkušnjo v spletni trgovini? Maroša: »Prva zahteva kupcev je enostavnost in preglednost kupovanja prek spleta. To pa je za trgovca tudi zahtevno doseči. Zato smo v Mercatorju prenove spletne trgovine razvijali skupaj s kupci. Zbirali smo njihove predloge in hkrati spremljali tudi smernice razvoja spletne trgovine ter vse to upoštevali pri dodatnih izboljšavah. Spletni nakupi prek računalnikov, tablic in mobilnih telefonov so dokaz, da tudi v segmentu hrane in pijače Mercator zagotavlja zaokroženo in sodobno storitev, ki je kupcem blizu tako rekoč vedno in povsod. V Mercatorju trendom ne le sledimo, temveč skušamo soustvarjati celovito nakupovalno izkušnjo sedanjosti in tudi prihodnosti.«

Več iz teme: