Vloga trženja je vedno bolj kompleksna in pomembna

Čas branja: 2 min
29.04.2016  18:19  Dopolnjeno: 29.04.2016 18:23

Intervju z Rokom Vodnikom, članom uprave Petrola, o rastoči vlogi trženja pri oblikovanju strategije podjetja

Vloga trženja je vedno bolj kompleksna in pomembna

Petrol je v zadnjih letih spremenil svojo ponudbo, dodal nove vire prihodkov, se usmeril v nove industrije, se prilagajal spremenjenim navadam potrošnikov, z novimi storitvami dopolnjeval ponudbo v starih segmentih … Kako se odločajo, kaj razvijati in kaj opustiti, da kupec ostaja zadovoljen in prodajni rezultati rastejo? Kako kombinirajo ponudbo, kako se odzivajo na digitalno dobo in kako usklajujejo prodajne kanale? O tem bo na 21. Slovenski marketinški konferenci spregovoril član uprave, ki je izpeljala te spremembe, Rok Vodnik. Z nekaj vprašanji o preoblikovanju poslovne in trženjske strategije Petrola pa smo ga ujeli že dober mesec pred dogodkom.

Gospod Vodnik, kakšno vlogo ima trženje pri oblikovanju strategije vašega podjetja in kako se to kaže v vaši organizacijski strukturi?

Celoten prodajni proces je usmerjen v kupca, njegove želje, potrebe. Pri prepoznavanju in izpolnjevanju le-teh ima trženje ključno vlogo.

Ali ocenjujete, da je vloga trženja v vašem podjetju vse vidnejša, vse močnejša? Kako se je to spreminjalo in zakaj?

Že iz prejšnjega odgovora je jasno, da je vloga trženja vedno bolj kompleksna in pomembna. Trženje se razvija v smeri analitike, segmentacije, prepoznavanje kupčevih potreb itd. V preteklosti je bilo tega veliko manj.

Petrol je v zadnjih letih šel skozi velike spremembe: spremenili ste ponudbo, se usmerili v nove industrije ... Kako ste se odločili, kaj razvijati in kaj opustiti?

Kupca spremljamo na poti in na domu. Ponudba, ki jo širimo, je komplementarna, se nadgrajuje, kupec pa lahko pri nas dobi produkte in storitve, ki jih potrebuje, hitro, kvalitetno, konkurenčno. To velja tako za fizične kupce kot za poslovne uporabnike. Na podlagi teh kriterijev se tudi odločamo, kaj dodati, poleg tega pa stalno razvijamo nove produkte, storitve, prilagojene današnjemu času in trendom.

Lahko z nami delite kakšen konkreten primer odločitvenega procesa – produkta/storitve, ki ste ga/jo razvijali/opustili?

Stalno razvijamo nove produkte in storitve. V procesu sodelujejo skrbniki produkta, trženje, prodajniki, ki so v stiku s kupcem. Pomembne so informacije, ki jih pridobimo s trga, na podlagi poznavanja produkta in potreb kupca pa poskušamo pripraviti ponudbo, ki bo pomenila dodano vrednost za kupca.

Kako na vašo trženjsko strategijo vpliva vse večja vloga digitala v naših življenjih?

Digitalizacija prodira v vse pore našega delovanja. Prisotna je tako v zaledju kot pri interakciji s kupcem. Brez tega ne bo šlo več, prilagoditi bomo morali svoje procese in poslovne modele.

Kakšno »gorivo« pripravljate za udeležence vašega predavanja v sklopu letošnjega SMK?

Menim, da je Petrol lep primer, kako je skozi svoje obdobje 70-letnega razvoja iskal svoje poslovne priložnosti, prilagajal svoje poslovne modela in se tako razvil v eno najuglednješih podjetij v regiji. Še hitrejše spremembe pa nas čakajo v prihodnosti. Kaj nas je gnalo in kaj nas bo gnalo, kako smo se in kako se bomo prilagajali? Mislim, da je to zanimiva tema za SMK.

Na spletni strani SMK si lahko preberete krajše pogovore z nekaterimi drugimi govorci letošnje govorce, tudi z osrednjim govornikom Geoffom Rammom