(V živo s SMK) Kako se je preobrazila Tosama

Čas branja: 1 min
31.05.2016  14:19  Dopolnjeno: 31.05.2016 14:20

Za nas je bilo ključno, da smo zmanjšali odvisnost od nekaj velikih kupcev, je na Slovenski marketinški konferenci povedala direktorica Tosame Mojca Šimnic Šolinc. Tosama, ki je pred časom nekaj let poslovala z izgubo, danes izvaža v 51 držav, lani so 80 odstotkov prometa ustvarili z izdelki, ki jih naredijo sami. Med trgovskimi blagovnimi znamkami so njihovi največji kupci nemški Rossmann, Netto, in Edeka, francoski Carrefour in ameriški CVS, delajo pa tudi za blagovno znamko igralke Jessice Alba, Honest. 

(V živo s SMK) Kako se je preobrazila Tosama
Foto: Jernej Lasic

Tosama sicer proizvaja več kot tisoč različnih izdelkov, večinoma iz istih kategorij kot včasih, čeprav so nekatere preobrazili glede na trende prodaje po svetu. Več o tem, kako je Tosama spremenila svojo ponudbo, si preberite v članku Mojca Šimnic Šolinc: »Tudi vložke za moške je treba znati prodati«.

Pomembno za preobrazbo podjetja je bilo leto 2011. Veliko Tosaminih ključnih kupcev je propadlo ali pa so jih prevzela podjetja, ki so pripeljala svoje dobavitelje. »Če stroji stojijo, jih moraš zapolniti. Nemški trg smo lahko rešili le tako, da smo našli nemško Tosamo, ki ne izdeluje vseh izdelkov kot mi. Tudi v Rusiji smo poiskali podjetje ki izdeluje vse za žensko higieno le tamponov ne. In tako je bil najhujši šok mimo,« je povedala Šimnic Šolinčeva.