Zmagovalni aduti nagrajencev za marketinško odličnost

Čas branja: 3 min
31.05.2016  20:52  Dopolnjeno: 31.05.2016 23:09

S čim so podjetja Adria Mobil, Medex in Lidl prepričala komisijo? 

Zmagovalni aduti nagrajencev za marketinško odličnost
Foto: Jernej Lasic

Adria Mobil je vzorčni primer poslovne transformacije 

Veliki zmagovalec in zmagovalec v kategoriji velika B2B in B2B2C podjetja je postalo podjetje Adria Mobil iz Novega mesta, ki ima več kot 50-letne izkušnje na področju razvoja, proizvodnje ter trženja počitniških prikolic, avtodomov ter mobilnih hišic. Kot poudarja komisija nagrade marketinška odličnost, je podjetje vzorčni primer poslovne transformacije z visokim fokusom na inovativnem, marketinško usmerjenem razvoju izdelkov ter kreativnih marketinških pristopih. Marketing je glavno gonilo podjetja, ki posledično izkazuje izjemno razumevanje potrošnika ter z inovativnimi tehnološkimi rešitvami dosega neverjetne rezultate. Podjetje z naprednimi spletnimi pristopi pridobiva kontinuiran vpogled v potrošnika in mu na ta način zagotavlja edinstveno uporabniško izkušnjo. Med izjemne dosežke podjetja Adria Mobil komisija šteje tudi gradnjo skupnosti med kupci in zaposlenimi ter dvig ugleda blagovne znamke z vrhunskimi predstavitvenimi materiali, ki izstopajo tudi širše v industriji.  

2016-05-31-SMK-1671-574dfd003444e.jpg
Adria Mobil je vzorčni primer poslovne transformacije z visokim fokusom na inovativnem, marketinško usmerjenem razvoju izdelkov ter kreativnih marketinških pristopih. Foto: Jernej Lasič

Kot je povedal Matjaž Grm, direktor prodaje in trženja Adria Mobil, ima pri njih marketing veliko moč odločanja. "Preobrazili smo podjetje iz tehnološko vodenega razvoja v tržno vodeni razvoj. Vsi produkti, ki jih ustvarjamo, so rezultat premišljene strategije. Da podjetje lahko to doseže, se mora tudi najvišje vodstvo ukvarjati s produkti do zadnjega detajla."  

V Medexu je marketing vodilo celotnega delovanja podjetja

Zmagovalec v kategoriji mala in srednja B2B in B2C podjetja je postalo podjetje Medex, katerega dejavnostje sprva temeljila na proizvodnji in trženju izdelkov na osnovi čebeljih pridelkov, a nenehno širi ponudbo in tako zagotavlja tudi druge naravne pridelke, kot so zelišča, rastlinski izvlečki, kolagen in funkcionalna ter super živila in kozmetika. Pri tem je vloga marketinga bistvena tako pri razvoju izdelkov in upravljanju s produktnih portfeljem kot pri določanju cen, skrbi za stranke, iskanju novih strank, razvoj novih trgov, izbor in upravljanje prodajnih kanalov in podobno. Komisija nagrade marketinška odličnost je izpostavila, da je podjetje Medex marketing uveljavilo na ravni korporativne strategije – marketing je tisto vodilo, ki vodi celotno delovanje podjetja. Poleg tega je podjetje na več primerih z uporabo različnih sodobnih marketinških orodij dokazalo visoko stopnjo odzivnosti na aktualne zadeve, kot je bila na primer t. i. "medena afera". Komisija dodaja, da je podjetje konsistentno pri razvoju izdelkov in ohranjanju pozicije znotraj kakovosti in cenovnega položaja, obenem pa sledi trendom industrije oziroma jih nemalokrat tudi postavlja.

2016-05-31-SMK-1442-574dfc341fe25.jpg
Medex je marketing uveljavil na ravni korporativne strategije. Foto: Jernej Lasič

Kot je povedala vodja poslovnega razvoja v Medexu Petra Kalan Lubajnšek:"Medena afera je bila tista, ki je pokazala, da odgovornost v podjetju ne nosita samo marketing in prodaja, ampak da je od vsakega zaposlenega odvisno, kaj se v podjetju dogaja. Medex obstaja že 60 let in zaveza brezkompromisni varnosti in kakovosti je zaveza vsakega zaposlenega v podjetju. Začne se pri sodelavcih v nabavi, nadaljuje pri razvoju, proizvodnji, marketingu in prodaji. Ob tem je ključno, da delamo stvari prav - to je zaupanje, ki šteje in je v očeh končnih potrošnikov ključno. Transparentnost in pogled v analize našega medu sta najboljši dokaz tega odkritega odnosa do potrošnikov." 

Lidl Slovenija prednjači v vključevanju novih kanalov

Zmagovalec v kategoriji velika B2C podjetja pa je postalo podjetje Lidl Slovenija, ki je v eni izmed najbolj zahtevnih kategorij nagrade uspelo s prijavo na inovativen način pokazati, kakšna je njihova marketinška zgodba in kako dosegajo odlične rezultate, ki jih tudi učinkovito merijo in uporabljajo za nadaljnje napredovanje marketinga. Kot poudarjajo v Lidlu, je pri njih marketing vitalnega pomena za podjetje, saj so ustvarili in sooblikovali vizijo, poslanstvo in strategijo podjetja ter zastavili cilje, ki jih dosegajo z inovativnimi, drugačnimi marketinškimi aktivnostmi, na primer s tematskimi tedni, kuharsko knjigo, projekti, kot je JogurTEKA in podobno. Po mnenju komisije nagrade marketinška odličnost podjetje prednjači predvsem v vključevanju novih kanalov, saj je z osrednjo aplikacijo, ki recimo omogoča nakupovalni seznam kot tudi z dodatnimi projekti, na primer z aplikacijo za obogateno resničnost, dodatno utrdilo digitalni nastop in interno prodajno podporo, poleg tega pa ima močno lokalno pojavnost in marsikatero dobro prakso prenaša tudi v Lidlova podjetja na tujih trgih. 

2016-05-31-SMK-1628-574dfca9d5571.jpg
Lidl je utrdil digitalni nastop in interno prodajno podporo. Foto: Jernej Lasič

"Da je marketing lahko dosegel tak položaj v podjetju, smo morali pridobiti mandat pri poslovodstvu, kar smo dosegli skozi našo strokovnost. Marketinška ekipa se je v zadnjih mesecih strokovno okrepila, svojo strokovnost pa smo dokazovali tudi s tolmačenjem raziskav. Dobro smo razumeli, kaj so nam kupci sporočali in to nam je uspelo vpeti v vse pore našega podjetja, v vse oddelke. Marketing je postal tista vmesna vez, integrator, ki poslovodstvu razloži, kaj pride s trga in se z njimi odločamo o nadaljnjih korakih," je o vlogi marketinga v podjetju povedal vodja marketinga v podjetju Lidl Valentin Bufol.