(V živo s SMK) Cambie: Pred letom dni sem mislila, da je zelo oddaljeno, ampak zdaj že delam na projektih, ki so s tem povezani

Čas branja: 2 min
01.06.2016  11:14  Dopolnjeno: 01.06.2016 11:32

Drugi dan Slovenske marketinške konference je otvoril Jaka Kladnik iz podjetja Marand, ki je udeležence dvignil na noge s scrum metodo dela. »Tudi robotka Pepper vodi scrum sestanke – v naši IBM pisarni na Japonskem«, poudarja Silvia Cambie, IBM Social Consulting, katere glavni poudarek je bil na kognitivnem računalništvu. 

(V živo s SMK) Cambie: Pred letom dni sem mislila, da je zelo oddaljeno, ampak zdaj že delam na projektih, ki so s tem povezani
Foto: Jernej Lasic

Silvia Cambie, Senior Managing Consultant, IBM Social Consulting, je orisala, kako družbeni mediji spreminjajo marketing ter ponudila vpogled v to, kakšne še večje spremembe se nam kmalu obetajo.

Poudarila je, da se digitalna transformacija začne z majhnimi in pristnimi koraki v osrčju našega poslovanja – to je tam, kjer so naši zaposleni. V tem kontekstu je predstavila uspešen primer banke Barkley's, kjer so zaposlene spremenili v digitalne ambasadorje. Zaposleni v banki v sklopu programa #teaandteach namreč učijo stranke, kako uporabljati družbene medije ter s svojim glasom tvitajo o tem. Banke so deležne zelo malo zaupanja, medtem ko zadnji Edelmanov barometer zaupanja kaže še večjo moč zaupanja v ljudi, kot smo sami, in njihov vpliv na nas (in naše nakupne odločitve), zaradi česar je bil tak projekt še posebej smiseln. »To je korporativna družbena odgovornost, izpeljana na pameten način,« projekt ocenjuje Silvia Cambie. Človeški pristop in pristen glas namesto korporativnega in tradicionalnega marketinškega žargona je pravi pristop, naši zaposleni pa so točka, kjer moramo začeti biti uspešni, pravi Cambiejeva.

2016-05-31-SMK-2360-574eab7ce7493.jpg
Silvia Cambie je udeležence SMK opozorila na kognitivno računalništvo in robotiko. Foto: Jernej Lasič

Cambiejeva je predstavila tudi dva osrednja trenda, ki nista nekje daleč v prihodnosti, kot je še sama nedavno tega mislila: »Pred letom dni sem mislila, da je to oddaljeno, ampak zdaj že delam na projektih, ki so s tem povezani,« je povedala.

Kognitivno računalništvo omogoča analiziranje nestrukturiranih podatkov, takšnih je kar 80 %, iz različnih virov, tudi twittov na primer. Omogoča, da v medčloveški komunikaciji zaznavamo čustva, kar je za mrketing izjemnega pomena. Cambiejeva je ob tem predstavila zanimiv primer #cognitive dress, ko je IBM-ov računalnik Watson sam oblikoval obleko, ki jo je nosila supermodel Karolina Kurkova na Met Gala v začetku maja. Ne le to, obleka je imela senzorje, ki so bili povezani z Watsonom. Ta je analiziral čustva ljudi, ki so uporabljali hashtaga projekta in jih prevejal v barve, ki so žarele iz obleke.

Cambiejeva se je dotaknila tudi robotike: »Robotika je nova komponenta marketing mixa in zaradi kognitivnega računalništva prihaja zelo hitro.« Pri tem je predstavila primer robotke Connie, ki je rezultat partnerstva s Hilton hoteli in odgovarja na vprašanja gostov ter jih pospremi s človeškimi gestami, ter robotke Pepper, ki jo napaja Watson, in dela v banki na Japonskem, kjer daje informacije strankam. Pepper pa dela tudi v IBM pisarni na Japonskem, kjer vodi scrum sestanke. 

2016-05-31-SMK-2208-574eaa13914e5.jpg
Jaka Kladnik je skušal udeležencem SMK-ja približati Scrum. Foto: Jernej Lasič

Drugi dan konference je sicer otvoril Jaka Kladnik, digital marketing manager v podjetju Marand, ki je v svoj še precej sveži tim že začel vpeljevati metodo dela Scrum, pred tem pa ga je vpeljal že v podjetju Halcom. O agilnih metodah delah in posebej metodi Scrum smo se s Kladnikom pogovarjali že pred konferenco, intervju “V Sloveniji obstajajo pravni oddelki, ki delajo po Scrum metodi, na Nizozemskem obstajajo šole” pa si lahko preberete na spletni strani SMK