Cvetko: Mercator je zajemal podatke s Pika kartice zadnjih 15 let, ampak jih nikoli ni uporabil

Čas branja: 1 min
01.06.2016  13:07  Dopolnjeno: 01.06.2016 13:15

Uroš Cvetku je udeležencem SMk-ja predstavil uvajanje poslovne inteligence na Mercatorju. Pravi, da so po treh letih končno na začetku, saj so postavili osnovo za marketinško odločanje. »V treh letih nam je uspelo spremeniti korporativno kulturo odločanja, da bistveno bolj upoštevamo razumevanje trendov. Zame osebna zmaga je, da smo spremenili način,kako podjetje deluje«, pravi Cvetko. 

Cvetko: Mercator je zajemal podatke s Pika kartice zadnjih 15 let, ampak jih nikoli ni uporabil
Foto: Jernej Lasic

Uroš Cvetko, direktor za trženjsko analitiko in upravljanje odnosov s kupci v podjetju Mercator, je najprej poudaril, da je zanj 'big data' le še en buzzword. Podjetja akumulirajo podatke, ne znajo pa se jim prilagajati: »Zame je nekaj, kar podjetju daje konkurenčno prednosti in mu daje platformo, na podlagi katere lahko spremeni poslovni model.«

Cvetko je predstavil tudi štiri stebre, na katerih sloni uvajanje poslovne inteligence. Zavezanost vodstva so v Mercatorju  imeli. »Tvoja naloga je, da na Mercatorju spremeniš način odločanja,« je bilo osnovno navodilo vodstva. Zgradil je ekipo poslovne inteligence, pri čemer poudarja pomen interdisciplinarnosti ekipe ter njeno organizacijsko umeščenost. Šele kot tretji steber Cvetko izpostavlja podatke in orodja – v Mercatorju su uporabili vse razpoložljive interne in eksterne podatke. Pri tem je poudaril: »Pogosto se zgodi, da najkoristnejše podatke že imate v hiši. Mercator je zajemal podatke s Pika kartice zadnjih 15 let. Ampak jih nikoli ni uporabil. Druga stvar je, če niso prečiščeni.« Četrti steber pa je prenova poslovnih procesov, da vanje implementirate nova spoznanje. »Ko to enkrat zgradiš, je potrebno spraviti čim nižje po organizaciji. Šele tako lahko resnično spremeniš poslovne procese in naučiš ljudi razmišljati drugače.« Zdaj so, pravi Cvetko, na začetku, kar se tiče ustvarjanja dodane vrednosti. 

Več iz teme: