»Treba je najti jasno motivacijo, zakaj bi se pridružili družinskemu podjetju oziroma zakaj se mu ne bi«

Čas branja: 1 min
15.06.2016  10:29  Dopolnjeno: 15.06.2016 13:36

V teku je 4. konference o družinskem podjetništvu, ki jo je otvoril Lodewijk Tax. Tax je druga generacija družinskega podjetja Rijk Zwaan B.V., globalnega podjetja, ki se ukvarja z vzgojo, gojenjem in prodajo zelenjavnih semen in svoje izdelke pa prodaja v več kot 100 držav sveta.

»Treba je najti jasno motivacijo, zakaj bi se pridružili družinskemu podjetju oziroma zakaj se mu ne bi«
Foto: Jernej Lasic

»Treba je najti jasno motivacijo, zakaj bi se pridružili družinskemu podjetju oziroma zakaj se mu ne bi,« je eden izmed izzivov s katerim se spopadajo pripadniki naslednikov družinskih podjetij, ki ga je na Družinski konferenci Poslovne akademije Finance izpostavil Lodewijk Tax iz nizozemskega družinskega podjetja Rijk Zwaan, ki se ukvarja z vzgojo, gojenjem in prodajo zelenjavnih semen ter letno ustvari okoli 400 milijonov evrov prihodkov.

Drugi izziv, ki ga je izpostavil Tax, je stopiti iz sence svojih staršev. »Nasledniki si rečemo, če bom ponavljal za očetom, bom tudi jaz tako uspešen kot on. A kopiranje staršev ni recept za uspeh. Treba je ubrati svojo pot,« je poudaril Tax. Izziv, s katerim se spopadajo nasledniki je tudi, kako razmišljati podjetniško, čeprav prevzameš podjetje, ki že aktivno dela na trgu, spopasti pa se treba tudi s tem, kako ločiti družino od podjetja. »Težko pa se je spopasti tudi s strahom pred neuspehom, strahom, da boš zavozil podjetje, ki so ga ustvarili tvoji starši. Navadno pravimo, da prva generacija družinskega podjetja podjetje gradi, druga generacija nadaljuje gradnjo, tretja generacija pa ga uniči. Zato sem vesel, da pripadam drugi generaciji,« je še dodal Tax.

Povzemamo članek novinarke Financ Špele Mikuš. 

Več iz teme: