Kdo so zmagovalci izbora Agrobiznis 2016?

Čas branja: 4 min
16.06.2016  14:00
Najboljši podjetnik v kmetijstvu je postala Kmetija Videc z ementalcem, parmezanom in ročno izdelano kozmetiko iz kozjega mleka. Zmagovalec v kategoriji najboljši domači izdelek po izboru potrošnikov je Agencija Fork za blagovno znamko ekološkega tofuja I Like Tofu. Najbolj inovativen izdelek v kmetijstvu je sir s konopljinimi vršički iz Mlekarne Planika in ekokmetije Ileršič. Posebno priznanje Agrobiznisa "Mladi in drzni" pa je prejel PanOrganic z živo solato in zelišči. 
Kdo so zmagovalci izbora Agrobiznis 2016?

3. Agrobiznis konferenca je postregla z novimi zmagovalci s kmetijskega področja.

Kozji ementaler in parmezan zorita najmanj 12 mesecev

Najboljši podjetnik v kmetijstvu je postala Kmetija Videc z ementalcem, parmezanom in ročno izdelano kozmetiko iz kozjega mleka. Franci in Sonja Videc z družinske kmetije Videc iz Vodruža pri Šentjurju sveže surovo nehomogenizirano kozje mleko, ki ga ne prodajo, predelujeta v poltrde, mehke in trde starane sire, kozji jogurt, fermentirano sirotko in albuminsko skuto. Mlečne izdelke kupcem ponujajo v dveh lastnih trgovinah, na domačem dvorišču in na celjski tržnici. Pri trženju kozjih izdelkov uspešno sodelujejo s sirarskimi kmetijami z različnih koncev Slovenije, ki njihove sire prodajajo v prodajalnah in na tržnicah v Škofji Loki, Kranju, v ljubljanskem BTC, v Domžalah in Mariboru.

Med njihovimi najnovejšimi izdelki je ročno izdelano naravno milo iz kozjega mleka. »Kozje mleko je lahko prebavljivo, po hranilni vrednosti pa podobno kravjemu, le da vsebuje manj holesterola in več kratkoverižnih maščobnih kislin. Brez težav ga lahko tako uživa tudi večina tistih, ki so občutljivi za kravje mleko,« pravi Franci Videc. Na kmetiji imajo sto koz, ki letno skotijo okoli 200 mladičev. Ker se mladiči večinoma skotijo zgodaj spomladi, imajo sveže, surovo, neobdelano mleko na voljo od sredine februarja do sredine novembra. V povprečju dnevno na kmetiji tako namolzejo okoli 200 litrov mleka, kar na letni ravni pomeni skoraj 70 tisoč litrov mleka. V sezoni sire delajo vsak drugi dan, sicer pa na tri dni. Predlanskim jim je s pridelavo in predelavo mleka tako uspelo ustvariti okoli 130 tisoč evrov prihodkov. Čeprav je njihov najbolj prodajani sir blagi poltrdi sir tincelj, je Videc še posebno ponosen na kozji ementalski sir in kozji parmezan, ki ga delajo po naročilu in zori najmanj 12 mesecev.

videc-57629b95427e4.jpg
Najboljši podjetnik v kmetijstvu je postala Kmetija Videc z ementalcem, parmezanom in ročno izdelano kozmetiko iz kozjega mleka.

Potrošniki izbrali tofu iz ekoloških sestavin, ki osvaja Italijo

Zmagovalec v kategoriji najboljši domači izdelek po izboru potrošnikov je Agencija Fork za blagovno znamko ekološkega tofuja I Like Tofu. Še ne 30-letna Primorca Anja Korenč in Matic Batagelj sta par zasebno in poslovno. Štiri leta po tem, odkar v svoji agenciji Fork pomagata drugim pri trženju hrane, sta lanskega novembra dala na trg svojo blagovno znamko ekološkega tofuja I Like Tofu, proizvodnjo in prodajo pa prepustila partnerjema. Najprej so prodrli na police trgovin v Italiji, kjer želijo letos potrojiti obseg prodaje. Počasi vstopajo tudi v trgovine z zdravo hrano po Sloveniji in načrtujejo vstop na Hrvaško.

Anja Korenč in Matic Batagelj sta preko svoje agencije prišla v stik s proizvajalcem tofuja in prodajno agencijo Idea3 iz Sežane, ki trži slovensko hrano v Italiji. »Z ljudmi iz obeh podjetij sva se ujela in spoprijateljila. Ob tem in dejstvu, da v Evropi raste ponudba veganske in vegetarijanske hrane, smo se septembra 2014 odločili, da razvijemo tofu iz ekoloških sestavin,« razlaga Batagelj. Čez 14 mesecev je tofu v osmih okusih prišel na trg pod blagovno znamko I Like Tofu. Poleg dimljenega in mediteranskega tofuja ponujata še začinjenega s solnim cvetom, bazilikinim pestom, ingverjem in limono oziroma ingverjem in korenjem, rdečim čilijem in garam masalo. Recepture sta hitro izpopolnila, tudi ob pomoči proizvajalca in Anjinega sorodnika kuharja. Njun tofu je najprej prišel na police trgovin v Italiji - v Furlaniji-Julijski krajini, Benečiji in na območju Bologne. S partnerskim podjetjem Idea3 so ga postavili v skoraj 50 trgovin največje italijanske verige Coop Alleanza 3.0 in v supermarkete Maxì. Tudi v Sloveniji počasi prihaja na police zlasti manjših trgovin z zdravo hrano v Ljubljani in na Primorskem. Več v prispevku Petre Šubic.

ekotofu-57629bd2d4f33.jpg
Zmagovalec v kategoriji najboljši domači izdelek po izboru potrošnikov je Agencija Fork za blagovno znamko ekološkega tofuja I Like Tofu.

Zamisel za najbolj inovativen izdelek porodila kmetijska oddaja

Najbolj inovativen izdelek v kmetijstvu je sir s konopljinimi vršički iz Mlekarne Planika in ekokmetije Ileršič iz Cerknice, ki ga Mlekarna Planika iz Kobarida ponuja od februarja letos. Naprodaj je pri treh največjih trgovcih in v zadružnih trgovinah. Prek Foodka, ki povezuje kmete in zadruge pri logistiki, pa je na voljo tudi po spletu. »Je sir najvišje kakovosti iz nehomogeniziranega in stoodstotno slovenskega mleka ter ekološke industrijske konoplje,« pravi Anka Lipušček Miklavič, direktorica Mlekarne Planika. Tehnološki postopek izdelave sira je enak kot pri drugih Planikinih konvencionalnih sirih. Delajo ga iz kakovostnega mleka iz Posočja, ki mu dodajo ročno nabrane, posušene in drobljene konopljine vršičke. »Kombinacija živil je optimalna, saj maščobe v mleku omogočijo, da se zdravju koristni kanabinoidi pri presnovi bolje sproščajo v telo,« poudarja sogovornica.

Idejo za ta sir je dobila ob gledanju kmetijske oddaje, v kateri so predstavili pridelovalca industrijske konoplje Tomaža Ileršiča z Notranjske. »Navdušena sem bila nad ekološko pridelavo in nad tem, kaj vse je mogoče pridelati iz ene rastline. Živilskim tehnologinjam sem predlagala, naj razmislijo, kako bi s konopljo obogatili kak naš izdelek,« o razvoju ideje razlaga Anka Lipušček Miklavič.

Siru s konopljinimi vršički se je pred kratkim pridružil ekološki jogurt z ekološkim konopljinim oljem. Mlekarna Planika pa je skupaj z Ribiško družino Tolmin razvila tudi sir s koščki dimljene soške postrvi, ki je naprodaj od junija.Več v prispevku Petre Šubic.

sir-57629c06e74ab.jpg
Najbolj inovativen izdelek v kmetijstvu je sir s konopljinimi vršički iz Mlekarne Planika in ekokmetije Ileršič

Mladi in drzni PanOrganic z živo solato in zelišči prodrl v vse trgovske verige v Sloveniji, a največ prodajo v Avstriji

Posebno priznanje Agrobiznisa "Mladi in drzni" je prejel PanOrganic z živo solato in zelišči. Pet mesecev po tem, ko je ljutomerski PanOrganic dal na police živo solato s koreninami v zemlji, jo že izvaža v Avstrijo. Od srede marca jo vozijo v osrednje skladišče trgovske skupine Rewe, od tod pa v trgovine Bille in Merkurja. Od aprila je živa solata naprodaj tudi v avstrijskem Hoferju, od maja pa še živa zelišča. Solato in zelišča, ki jih prodajajo s koreninami pod blagovno znamko Živa, gojijo v 1,1 hektarja velikem rastlinjaku v Prlekiji.

Vsak dan hidroponsko pridelajo deset tisoč glav solate, šest tisoč na dan pa jih vozijo v Avstrijo. Letos bodo pridelali okoli 6,5 milijona kosov žive solate in zelišč, od tega pa si obetajo okoli pet milijonov evrov prihodkov. »V Avstriji jih bomo prodali več kot doma, saj imata skupina Rewe in Hofer na sosednjem trgu 2.500 trgovin, kar je za nas zajeten zalogaj,« priznava Mario Kurtovič, 32-letni lastnik PanOrganica. Znani so tudi po slovenskem česnu, ameriških borovnicah, fižolu češnjevcu in izvozu namaza iz jagod goji v Dubaj. Ker v trgovsko skupino Rewe poleg Bille in Merkurja sodijo še trgovine Penny Markt, Adeg in Bipa, lahko še povečajo prodajo na sosednji trg. Tam že odpirajo svoje podjetje, ki bo na avstrijskem Koroškem postavilo dva rastlinjaka, skupaj velika dva hektarja. V Avstriji bodo zaposlili 25 ljudi, v Sloveniji jih je 15, pravi Kurtovič. Zadovoljen je, da so z živo solato doma prodrli v vse trgovske verige in da kupci vso pokupijo. Lani so imeli okoli 1,2 milijona evrov prihodkov, letos pa jih samo v Sloveniji pričakujejo okoli 6,5 milijona evrov, od tega pet milijonov samo z živo solato.

panorganaic-57629c418adbc.jpg
Posebno priznanje Agrobiznisa "Mladi in drzni" je prejel PanOrganic z živo solato in zelišči.