Izziv slovenskih proizvajalcev je zagotavljati zadostno količino izdelkov

Čas branja: 3 min
22.09.2016  07:00  Dopolnjeno: 22.09.2016 09:19

V Lidlu Slovenija so se letos z Mlekarno Celeia in kupci lotili zanimivega podviga. Jogurteka je primer inovativnega sodelovanja, kakršnim je po besedah direktorja nabave Andreja Vouka Lidl močno naklonjen. Pri tem pa je pomembno, »da je dobavitelj sposoben zagotavljati stalno kakovost, zelo pomembno – in tu imajo slovenski proizvajalci izziv – pa je zagotavljanje zadostne količine izdelkov.«

Izziv slovenskih proizvajalcev je zagotavljati zadostno količino izdelkov

Zmotno je prevladujoče mnenje, da mora proizvajalec izdelke vedno razvijati sam. Mnogi trgovci vse odločneje prevzemajo pobudo, dobaviteljem pa pomagajo tudi pri širitvi na police v tujini. Na oktobrski konferenci Marketing in prodaja na policah bo Andrej Vouk, direktor nabave v Lidlu Slovenija, poudaril pomen širitve ponudbe prek sodelovanja trgovec –proizvajalec(-kupci), še pred tem pa je nekaj dobrih praks predstavil tudi v pogovoru za Finance.

Gospod Vouk, pod kakšnimi pogoji pride do sodelovanja trgovca in proizvajalca (ter kupcev) pri oblikovanju ponudbe?

Izbira dobaviteljev je odvisna od več kriterijev. V Lidlu Slovenija kakovost in varnost izdelkov postavljamo na prvo mesto in pri tem ne sprejemamo nobenih kompromisov. Zato je predvsem pomembno, da je dobavitelj sposoben dolgoročno zagotavljati stalno kakovost, tako glede na mednarodne kakovostne standarde kot tudi glede na veliko strožja Lidlova merila kakovosti. Da se sodelovanje lahko prične, mora imeti proizvajalec mednarodno priznan standard kakovosti IFS Food. Ta poleg zagotavljanja varnosti in kakovosti izdelkov, zahteva tudi sledljivost izdelkov in surovin ter embalažnega materiala. Dobavitelji, ki želijo svoje pridelke ponuditi na Lidlovi tržnici, pa morajo imeti standard GLOBAL G.A.P., katerega cilj je zagotavljanje varnosti hrane in zmanjšanje negativnih vplivov na okolje.

Kakovost je torej pogoj za začetek in jo tudi v času sodelovanja stalno preverjamo. Smo edini trgovec, ki tudi sam redno opravlja nenapovedane preglede obrata, v katerem izdelek nastaja, izvajamo redna interna strokovna senzorična ocenjevanja ter potrošniška testiranja izdelkov po temeljiti Lidlovi metodologiji. Vzporedno sodelujemo tudi s strokovnjaki iz priznanih neodvisnih inštitutov.

Je za tovrstna sodelovanja pobuda običajno na strani trgovcev ali dobaviteljev? Večjih ali manjših dobaviteljev?

Stalno smo na preži za dobrimi izdelki, ki bi jih lahko ponudili našim kupcem. Pobudo za sodelovanje velikokrat dajo dobavitelji, nemalokrat pa smo pobudnik tudi mi. Kot prej pojasnjeno, je pomembno, da je dobavitelj sposoben zagotavljati stalno kakovost, zelo pomembno – in tu imajo slovenski proizvajalci izziv – pa je zagotavljanje zadostne količine izdelkov. Velikost dobavitelja torej ne igra tako pomembne vloge, nenazadnje skozi sodelovanje z nami številni dobavitelji tudi zrasejo. Morda naj omenim, da slovenskim dobaviteljem, s katerimi se sodelovanje izkaže za uspešno, Lidl Slovenija v okviru Skupine Lidl nudi možnost prehoda tudi na mednarodni trg. To se je med drugim že zgodilo z našim dobaviteljem kruha za dopeko Žitom, ki svoje izdelke ponuja tudi na drugih Lidlovih trgih. Ajdov kruh z orehi iz Lidlove pekarne, katerega dobavitelj je podjetje Žito, lahko tako najdete tudi na Kanarskih otokih, ki spadajo po okrilje Lidl Španija, s svojimi izdelki pa preko Lidla Slovenija druge Lidlove trge, predvsem hrvaški, že oskrbujejo Panvita, Pivka, Mesnine Štajerske, Dana, Perutnina Ptuj, Mlekarna Celeia in Mlinotest. Odlične dobavitelje vedno z veseljem priporočimo ostalim.

Lahko našim bralcem zaupate kak nasvet za ustrezen pristop dobavitelja do trgovca, če ima v mislih projekt nadgradnje sodelovanja (širitve  ponudbe, čezmejno sodelovanje)?

Predvsem stavimo na inovativnost in širino razmišljanja pri dobavitelju. Kot že povedano, pogoji sodelovanja so jasni, zagotavljati morajo kakovost in količine, ki jih kot trgovec potrebujemo, z naše strani pa jim ponujamo korektne poslovne odnose, saj sledimo strogim načelom, ki so določeni na ravni celotne korporacije. Tako spoštujemo medsebojne dogovore in redno ter pravočasno izpolnjujemo svoje obveznosti do dobaviteljev. Na poštenem odnosu temelji tudi naša poslovna uspešnost in verodostojnost, obenem pa tako podpiramo slovensko gospodarstvo in razvoj.

Kaj so po vaših izkušnjah ključne predpostavke za dobro (za obe strani dolgoročno zadovoljivo) sodelovanje trgovca in dobavitelja?

Vsekakor korektnost, pripravljenost na dogovore in spoštovanje le-teh. Zavedati se moramo, da je v središču kupec in da imamo oboji, tako trgovec kot dobavitelj, poslanstvo, da mu nudimo izdelke z najboljšim razmerjem med kakovostjo in ceno.

Nam lahko na kratko orišete kak primer dobrega sodelovanja, ki ste ga izkusili v Lidlu? 

Takih primerov je veliko, od izredno plodnega in dolgoletnega sodelovanja z Žitom na področju dopeke, ki jih je popeljalo tudi v tujino, s podjetjem Meso Kamnik, s katerim delamo praktično od samega začetka, s Celjskimi mesninami, s podjetjem Paradajz, ki nam dobavlja paradižnike blagovne znamke Lušt itd. Izpostavim lahko tudi manjšo kmetijo Jerin, ki nam dobavlja kislo repo in zelje brez konzervansov in je svojo ponudbo prav tako ponudil čez mejo, v Avstriji. Izdelke slovenskih dobaviteljev ponujamo pod njihovimi blagovnimi znamkami ali v sklopu Lidlovih blagovnih znamk, denimo mlečnih izdelkov Pilos, suhomesnih izdelkov Pikok, vod z okusom Saguaro, različnih piškotov Tastino in podobno. Z Mlekarno Celeia smo se letos lotili tudi zanimivega podviga, Lidlove Jogurteke. Skupaj z našimi kupci smo iskali nov okus jogurta za na Lidlovo polico. S pomočjo spletne aplikacije smo zbrali smo več kot 1500 različnih predlogov, nato smo izbor – ponovno s pomočjo kupcev – zožili na pet finalnih okusov, s katerimi smo prepotovali Slovenijo in zbirali glasove, kateri od predlaganih jim je najbolj všeč. Nov okus, ki je zaenkrat še skrivnost, bo na voljo sredi jeseni.

Kaj bo po vašem mnenju ključno sporočilo, ki bo ostalo v spominu udeležencem vašega predavanja na konferenci Marketing in prodaja na policah?

Upam, da bodo spoznali proces, skozi katerega v Lidlu Slovenija iščemo nova poslovna povezovanja, s katerimi bogatimo našo ponudbo in našim kupcem ponujamo preprosto več – več odličnih kakovostnih izdelkov po ugodni ceni in več priložnosti, da spoznajo ponudbo v Lidlovih trgovinah. Poudarek bo vsekakor na idejah, inovativnih izdelkih in dejstvu, da smo in želimo biti drugačni od drugih trgovcev. Vsekakor nam trdna sodelovanja z zaupanja vrednimi partnerji to tudi omogočajo.

 

Več iz teme: