"Razvijali bomo sodelovanje z vodilnimi trgovskimi verigami na področju srednje in zahodne Evrope“

Čas branja: 3 min
03.10.2016  08:00

Podjetje Ledo ni uspešno le v regiji, našli so namreč tudi pot na Norveško, v ZDA, Afriko, Azijo ... „Najpomembneje je, da smo skozi naše članstvo in intenzivni angažma v Mednarodnem sladolednem konzorciju prepoznavni kot inovativno in tehnološko napredno podjetje“, pravi Dario Vrabec, predsednik uprave Leda.

 

Ledo že dolgo ni več 'hrvaško' ali regijsko podjetje, z njegovimi blagovnimi znamkami mu je uspelo tudi širše. Podrobneje bo zgodbo Leda in kaj se lahko iz nje naučimo udeležencem bližajoče se konference Marketing in prodaja na policah zaupal predsednik uprave Dario Vrabec: „Inovacije in hitri odzivi na mikro in makro trende so glavne značilnosti modernega Leda in modernega FMCG podjetja. Da bi bili dolgoročno uspešni, se moramo znati hitro prilagajati situaciji na trgu, biti vodilni inovatorji ter moramo dobro poznati želje in potrebe naših potrošnikov. Mi samo odgovarjamo na njihove potrebe s pravim izdelkom v pravem času. Potrebno je verjeti v svoje ljudi in slediti viziji ter z veliko energije biti vsak dan vse boljši in boljši“, je osrednje sporočilo, ki ga želi Vrabec predati slušateljem.

Nastajajoči trgi odpirajo velik prostor

„V zadnjih 20-ih letih, od vstopa v koncern Agrokor, je Ledo ustvaril vodilni tržni položaj v segmentu sladoleda in zmrznjene hrane na večini trgov v regiji Adria, na naših tradicionalnih trgih“, pojasnjuje Vrabec in dodaja, da je z vstopom Hrvaške v EU Ledo imel dodatno olajšan tudi dostop do edinstvenega evropskega trga, a za nadaljnjo močno rast podjetja, so potrebni tudi novi trgi. „Konec 90-ih let prejšnjega stoletja in v začetku tega tisočletja smo bili osredotočeni na razvoj v regiji, ki je naš tradicionalni trg in kjer se poslužujemo naših primerjalnih prednosti. Potem, še posebej v zadnjih šestih letih, pa smo se obrnili tudi proti trgom izven regije, k 'eksternemu' izvozu, kot temu pravimo mi,“ pojasnjuje. Priložnosti za širitev vsekakor obstajajo, a vsak korak naprej je zahteven in dolgotrajen proces. „Evropski trg, katerega del smo, je zelo razvejan, konkurenčen in zasičen. Nastajajoči trgi odpirajo velik prostor,“ ocenjuje Vrabec.

'Hrvaški' in 'mednarodni' Ledo

„Ledo je bil vselej uspešno, napredno in inovativno podjetje. V tem pogled se značaj podjetja ni spremenil. V podjetju imamo dobro sinergijo starejših izkušenih kadrov in mladih moči.  Danes vsi zaposleni v Ledu na čelu z vodstvom poznajo izvozno usmeritev podjetja, zavedajo se izjemnega angažmaja, ki je predpogoj uspeha, in nanj so pripravljeni. Definirali smo naloge, cilje in koristi internacionalizacije. Seveda to zahteva pripravljenost na nenehne spremembe, hitre reakcije, prilagoditve in fleksibilnost. Spodbujamo timski duh, medsebojno razumevanje, hkrati pa prepoznavamo individualni doprinos in cenimo ambicije vsakega posameznika.  Vsekakor pa je danes Ledo tudi organizacija, ki se intenzivno uči in je radovedna v zvezi z vsem, kar se dogaja v zvezi s sladoledom po svetu“, Vrabec ocenjuje nekdaj 'hrvaški' in danes 'mednarodni' Ledo. 

Kako je Ledo našel pot na Norveško, v ZDA, Afriko, Azijo ...

„Poleg običajnih načinov in orodij spremljanja ter raziskovanja trga zelo aktivno obiskujemo tuje trge, ustvarjamo širok krog kontaktov in smo nasploh obveščeni o vsem, kar se dogaja na svetovnem trgu sladoleda.Vsa proizvodna podjetja pod okriljem Agrokora ozko sodelujejo in delijo kontakte, informacije in vse koristne kanale na tujih trgih“, izkoriščanje sinergije sistema nazorno opisuje Vrabec.  Kot razstavljalci in obiskovalci so aktivni na najpomembnejših sejmih, te aktivnosti pa bodo po napovedih predsednika uprave še okrepili: „Tradicionalni, neposredni stik s potencialnimi partnerji namreč ne izgublja na pomenu in teži, navkljub razvoju tehnologije in komuniciranja.“

Izpostavlja pa tudi pomen Mednarodnega sladolednega konzorcija: „Najpomembneje je, da smo skozi naše članstvo in intenzivni angažma v IICC-ju prepoznavni kot inovativno in tehnološko napredno podjetje. Zato smo zelo zanimivi kot partner drugih proizvajalcev sladoleda, za katere proizvajamo zahtevne, premium in inovativne izdelke, ki so dodana vrednost v njihovi ponudbi.“ Takšna sodelovanja so na primer razvili s partnerji na Norveškem in v Združenih Arabskih Emiratih. Izvoz na ameriški trg ustvarjajo v sodelovanju z ameriškimi partnerji, uspešnimi poslovneži hrvaškega porekla. „Vsekakor so nam koristni tudi pozitivni odzivi tujih turistov, ki med obiskom Hrvaške spoznajo našo ponudbo in nam dajo povratne informacije“, opozarja Vrabec na zanimiv in pogost način ustvarjanja novih kontaktov za Ledo.

V 2017 novi projekti na ameriškem trgu in več

Kateri pa so glavni Ledovi cilji v letu 2017? „Na tujih trgih bo Ledo še naprej razvijal trge neposredno izven regije, na katerih imamo jasne konkurenčne prednosti, primarno skozi logistične prednosti ter poznavanje trga in potrošnikov. Razvijali bomo sodelovanje z vodilnimi trgovskimi verigami na področju srednje in zahodne Evrope. Okrepili bomo nastop na ameriškem trgu, kjer pripravljamo nove projekte. Frikom, naše podjetje v Srbiji, bo še naprej izkoriščalo priložnosti na ruskem trgu“, našteva Vrabec, ki sicer za FMCG sektor v letu 2017 napoveduje nadaljnjo  konsolidacijo trgovcev in HORECA trga, gospodarsko okrevanje regije in izboljšanje kupne moči: „Potrošniki se vračajo k blagovnim znamkam, a proizvajalci bodo morali dajati precej več, če želijo biti še naprej uspešni.“

Več iz teme: