Nakupna pot je ključna za optimizacijo marketinškega miksa

Čas branja: 2 min
17.10.2016  21:46

„Že danes se odvijajo in razvijajo stvari, ki bodo določile smer nadaljnjega razvoja marketinga, čez štiri leta pa bi moralo biti precej bolj jasno, kakšen bo dolgoročen rezultat,“ pravi Ismir Omeragić pred bližnjim vrhom marketinga v Sarajevu, ki bo potekal pod naslovom  „Marketing 2020“.

Nakupna pot je ključna za optimizacijo marketinškega miksa

Osrednja tema konference Sarajevo marketing summit, ki bo potekala konec oktobra, je 'Marketing 2020: Postanite mojstri obvladovanja tehnologije in vsebine za odlično uporabniško izkušnjo. Eden izmed govornikov bo Ismir Omeragić, direktor družbe Valicon BIH, ki bo na primeru iz finančne industrije spregovoril o pomenu »customer journey-a« oz. nakupne poti za boljšo uporabniško izkušnjo. Kaj lahko pričakujemo od marketinga v letu 2020, smo ga med drugim povprašali v kratkem pogovoru pred konferenco.

Katera so ključna znanja za marketing v letu 2020 in v čem bo takratni marketing drugačen?

Leto 2020 ni tako daleč, da bi lahko govorili o dramatičnih spremembah, vseeno pa vstop v novo desetletje zasluži posebno pozornost. Marketing v 2020 ne bo bistveno drugačen, vendarle bo to že čez manj kot 4 leta, kar je malo časa za velike spremembe. Že danes se odvijajo in razvijajo stvari, ki bodo določile smer nadaljnjega razvoja marketinga, čez štiri leta pa bi moralo biti precej bolj jasno, kakšen bo dolgoročen rezultat. Vsak dan se vse več segmentov našega življenja seli v digitalni svet.

Turizem kot industrija je na primer skoraj povsem digitaliziran. V desetletju pred nami bo generacija, ki nikoli ni živela brez pametnega telefona, v življenjskem obdobju, ki obeležuje začetek kariere, višji prihodek pa tudi osnovanje družine, kar bo velika sprememba v razumevanju potrošnikov pa tudi vrednosti, ki jim jo želimo nuditi.

Kako kupcem ponuditi najboljšo nakupno izkušnjo?

Nakupna pot je zelo kompleksna, a lahko jo razumemo in predstavimo tudi na enostaven način. Razumevanje nakupne poti našega potrošnika je strateško orodje podjetja, brez katerega lahko poskuša le na slepo doseči svojega potrošnika. Razumevanje nakupne poti nam omogoča, da se odzivamo točno tako, kot to potrošnik v določenih fazah pričakuje. To pomeni, da ne bomo agresivni in ne bomo skušali prodati naš produkt po vseh kanalih, kar je danes precej pogosto.

Današnji potrošnik lahko zelo enostavno omeji ali popolnoma zapre komunikacijski kanal, ki mu ne nudi vrednosti, ki jo išče. Vendar pa bo današnji potrošnik tudi z veseljem sodeloval v komunikaciji, če prejema to, kar potrebuje in v trenutku oz. Fazi, ko to potrebuje. Pomembno je torej poznati in razumeti vse faze v procesu nakupovanja, znotraj tega pa tudi vlogo in smisel vsake kontaktne točke med znamko in potrošnikom, ob tem pa razumeti časovno dimenzijo oz. trenutek, ko in kaj potrošnik pričakuje ter na kakšen način.

Kaj je glavno sporočilo, ki ga želite posredovati udeležencem Marketing Summit Sarajevo 2016?

Želim jim sporočiti, da je nakupna pot ključnega pomena za optimizacijo marketinškega miksa, kar je posebej pomembno pri vsakem novem načinu komuniciranja s potrošnikom, in da bi z omejenimi resursi dosegli najboljše učinke. Nenazadnje pa nam razumevanjega nakupne poti pomaga izboljšati našo ponudbo, izdelke in storitve! Oziroma, bolje povedano, dobro razumevanje nakupne poti nam daje osnovo za izboljšanje celotne izkušnje uporabnika z našo znamko.