»Potrebno je preiti na organski razvoj, kjer v skupnem ekosistemu vsi sodelujejo pri nastanku odličnosti«

Čas branja: 2 min
19.10.2016  08:00

»Predstavil bom sodoben B2C marketinški izziv celostnega pogleda na izdelek, ki mora biti najprej kakovostno in cenovno ustrezen in mora takoj 'pasti v oči', če želite doseči masovno prodajo. Pri tem je kritično pomembno razumevanje trga in kupca v vseh pogledih od vsebine izdelka do procesa izbire, nakupa in plačila", predstavlja svoj poudarek prihajajočega Marketing Summita Sarajevo Marko Čadež, FareBoom.

»Potrebno je preiti na organski razvoj, kjer v skupnem ekosistemu vsi sodelujejo pri nastanku odličnosti«

Marko Čadež, ustanovitelj in lastnik ameriškega portala za spletno prodajo vozovnic FareBoom, bo na prihajajočem Marketing Summitu Sarajevo predstavil svojo osebno zgodbo. Leta 2000 je namreč začel »od vrat do vrat« prodajati letalske vozovnice filipinski skupnosti, pri tem pa se je opiral na plakate in letake. Danes prodaja letalske vozovnice po vsem svetu, v komunikacijo pa vlaga milijone. Razvija tudi nove iskalne platforme in prodaja znanje oziroma informacije o svojih strankah. Njegovo glavno marketinško orodje je danes tehnologija. "Zame je bilo najtežje spoznanje da ne morem delati, kar je kul, ampak tisto, kar prinaša dobiček, tudi če se nam zdi, da to ni za nas. Moramo se prilagoditi naši fokusni skupini: potrebno se je omejiti«, pravi Čadež. 

Interni podatki, ki jih drugi tipično skrivajo

Čadež bo na resničnih in relevantnih primerih prikazal interne podatke, »ki jih drugi tipično skrivajo«, ter tako prikazal, kaj konkretno deluje in kaj ne. Delil bo lastne izkušnje o spletni prodaji diskontnih letalskih vozovnic na najbolj zahtevnem in najbolj zasičenem ameriškem in kanadskem trgu, kjer šteje vsak dolar, tako pri prodajni ceni, kot tudi marketinški investiciji, obljublja.

Povratna zanka, ki jača/zaivra uspeh

»Predstavil bom sodoben B2C marketinški izziv celostnega pogleda na izdelek, ki mora biti najprej kakovostno in cenovno ustrezen in mora takoj »pasti v oči«, če želite doseči masovno prodajo. Pri tem je kritično pomembno razumevanje trga in kupca v vseh pogledih od vsebine izdelka do procesa izbire, nakupa in plačila. Gre za povratno zanko v odnosu izdelek - marketing, ki lahko bodisi jača uspeh ali pa ga zavira. Zato je potrebno tesno sodelovanje med oddelki razvoja in marketinga, kjer se krešejo iskre in iščejo kreativne rešitve. Potrebno je podirati in presegati klasične ovire v podjetju, kjer so eni pristojni za izdelek, drugi pa za trženje, in preiti na organski razvoj, kjer v skupnem ekosistemu vsi sodelujejo pri nastanku odličnosti«, slikovito opisuje svoja ključna sporočila Marko Čadež.

Google Analytics kot orodje FareBoomovega uspeha

Čadež kot orodje, ki je FareBoomu pomagalo do uspeha s stališča marketinga navaja Google Analytics: »Z njim izmerimo praktično celotno dogajanje na naših spletnih straneh, kar nam kot izključno Internetnemu podjetju omogoča, da v živo opazujemo obnašanje kupcev v vseh fazah nakupa. Iz pridobljenih podatkov se najprej odločamo ali je naša ponudba sploh atraktivna in torej zanima kupce. Na osnovi ugotovljenega se odločimo, v katere segmente dodeliti marketinško investicije, oziroma jih prerazporediti. Google Analytics nam da popoln vpogled v proces nakupa, kar je nujno razumeti, če želiš doseči maksimalen učinek z omejenimi finančnimi sredstvi."

Meri, analiziraj in reagiraj

Njegove tri ključne zapovedi za uspeh spletne prodaje so: meri, analiziraj in reagiraj.  Ključna je natančna analiza trga, kupcem je potrebno omogočiti čim bolj optimalno izbiro, ključni člani razvojne ekipe pa naj bodo dnevno obveščeni o uspehih in težavah, poudarja.