Christian Majgaard, ex Lego: Kako narediti izdelek tako legendaren, kot so lego kocke

Čas branja: 3 min
18.10.2016  21:34  Dopolnjeno: 18.10.2016 21:37

V svetu, polnem dogajanja, je težko narediti šov in biti opažen, pravi Christian Majgaard, nekdanji vodja razvoja v igračarskem podjetju Lego. Če želite dobro prodati izdelek, bo najučinkovitejša vsebina.

Christian Majgaard, ex Lego: Kako narediti izdelek tako legendaren, kot so lego kocke

Christian Majgaard je bil glavni vodstveni delavec pri podjetju Lego, pristojen za poslovne inovacije, znamčenje oziroma branding in trženje po svetu. Odgovoren je bil tudi za različne projekte Lega, denimo za tematske parke Legoland, robote Lego Mindstorms in licenco Harry Potter. Novembra prihaja na Poslovno konferenco Portorož, pred tem pa se je z njim pogovarjala novinarka Financ Špela Mikuš

Kako blagovno znamko iz lokalne spremeniti v globalno? Kako zaposlene prepričati, da mislijo globalno, ne lokalno?

Ne gre za to, da zaposlene prepričaš, da spremenijo miselnost, ampak moraš v podjetje pripeljati ljudi, ki tako miselnost že imajo. Če ciljate na ZDA, zaposlite ljudi, ki so na tem trgu že delali. Ne morete svojim zaposlenim reči, da ste od prihodnjega ponedeljka globalna družba in naj tako delujejo.

Miselnosti ljudi ne morete kar tako spremeniti. Ko uvajate spremembe, bodite nekoliko dramatični. Ko smo tematske parke Legoland širili po svetu, sem svoji ekipi rekel, da jim bolj povrnil vse stroške, če mi po počitnicah prinesejo vstopnico iz tematskega parka kjerkoli na svetu. Želel sem, da spoznajo tematske parke – in te lahko spoznaš le tako, da hodiš v njih. To je bilo nekoliko dramatično dejanje, a je delovalo, smo pa ekipi pridružili še strokovnjake, ki so tematske parke odpirali v ZDA, Avstraliji ...

Danes so informacije hitreje dostopne kot pred desetletjem, porabniki so navajeni na hitre spremembe, hitro porabo … Kako graditi znamko v takem svetu?

Bolj je svet zmeden, več je komuniciranja, več je hrupa, pomembnejši je sam izdelek, ki mora biti unikaten, a hkrati pomemben za porabnike. Ni treba, da je nekaj povsem novega, ampak da je boljši, hitrejši, kakovostnejši … Denimo, da ponujate izdelek, ki na trg ne prinaša nič unikatnega oziroma malo ali nič novega. Če ga želite tržiti, morate narediti šov. In v svetu, kjer je toliko »hrupa«, je težko narediti šov in biti viden. Ker je svet bolj transparenten in informacije bolj dostopne, zmaguje vsebina. Če za izdelkom ni inovacije ali zgodbe, je težje uspeti.

Katere so tri najmočnejše znamke na svetu in kaj se drugi lahko naučijo od njih?

Ena je gotovo Lego. To je znamka, kjer je del kulture to, da otrokom ponudimo najboljše, kar lahko. To ni le strategija, ampak obveznost, in to je tisto, kar je pomagalo Legu, da je zgradil tako prepoznavno znamko. Med tehnološkimi znamkami sta močna Apple in Samsung, zadnji veliko dela pri oblikovanju.

Med avtomobili pa bi poudaril Toyoto. To je znamka, ki ne slovi po tem, da ima lepe avtomobile, ampak po tem, da so zanesljivi. Ko so pred leti pri Toyoti vpoklicali avte, to njihovi znamki ni škodovalo. Ker so si zgradili znamko na tem, da so zanesljivi, je javnost o vpoklicu menila, da to le dokazuje, kako odgovorni so. Če pa je znamka manjša in je ljudje že prej ne vidijo kot zanesljive, potem javnost vpoklic vidi kot dokaz, da pač ne znajo delati avtomobilov. Če imaš dober ugled, ti kupci hitreje odpustijo.

Lego ima ugled med otroškimi igračami, je nekakšna brezčasna znamka. Kako vam je to uspelo?

Tu ne gre za znamko, gre bolj za sam izdelek. Pri Legu velja načelo, da če ne moremo izdelka narediti dobro, ga ne naredimo. Kompromisov ni. Kar nekaj znamk sklepa kompromise in dolgoročno se jim to pozna. Če želiš zgraditi brezčasno znamko, se moraš skozi čas držati nekaterih osnovnih načel, a svet se spreminja. In na te spremembe se morate nenehno prilagajati.

Ko gradimo znamko, moramo usklajevati različna mnenja, ideje znotraj podjetja. Kako lahko vodje usklajujejo te spremembe in hkrati obdržijo zadovoljne zaposlene?

Ne usklajujte razlik, ampak jih upoštevajte. Različni pogledi so pomembni, a morate ustvariti okolje, kjer lahko hitro določite, katere ideje se bodo razvile, katere bodo dejansko postale izdelek in katere (vsaj trenutno) nimajo možnosti za nadaljnji razvoj. Pomembno je, da imate izbiro. Tu si lahko pomagamo z analogijo letališkega kontrolnega stolpa: kontrolorji določajo, katero letalo lahko pristane, katero mora še nekoliko počakati v zraku … Z idejami je podobno: izberete najboljše, druge lahko počakajo, se prilagodijo. Morate pa imeti izbiro: nikoli ne smete staviti le na en izdelek, na eno idejo. Nikoli se vam ne sme zgoditi, da imate na izbiro en izdelek na eni strani in nič na drugi.