Katera so ključna digitalna orodja?

Čas branja: 2 min
21.10.2016  07:36  Dopolnjeno: 21.10.2016 07:47

Prisotnost na spletnih iskalnikih in drugih digitalnih komunikacijskih kanalih je ključnega pomena za vsako podjetje, ne glede na panogo, sta prepričana Matej Klepec in Alen Rogan iz digitalne agencije D'Agency.

Katera so ključna digitalna orodja?

Kar 84 % Slovencev v povprečju obišče splet vsaj enkrat dnevno. »Ljudje v veliki meri uporabljajo splet za iskanje najrazličnejših informacij in podatkov v zvezi z izdelkom, storitvijo, ki jih zanima. Vrzel med “offline-om” in “online-om” je vedno manjša – po zadnjih podatkih naj bi se 64 % potrošnikov pred nakupom informiralo tudi preko spleta in kar 57 % naj bi jih v ta namen uporabljalo spletni iskalnik«, navajata Matej Klepec in Alen Rogan iz digitalne agencije D'Agency, tudi predavatelja prihajajočega seminarja Akademije Finance z naslovom Dvignite prodajo z digitalnimi orodji.  

»Potrošniki uporabljajo internet skozi celoten nakupni proces, najbolj množično pa v fazi odločitve oz. primerjanja različnih izdelkov oz. ponudnikov – in kar 62 % teh je za določene izdelke prvič izvedelo ravno preko spleta. Prisotnost na spletnih iskalnikih in drugih digitalnih komunikacijskih kanalih je zato ključnega pomena za vsako podjetje, ne glede na panogo,« poudarjata Klepec in Rogan, ki sta nam pred seminarjem odgovorila še na nekaj ključnih vprašanj.

Kakšni so najnovejši trendi s področja spletnega nakupovanja?

Večnapravnost (multi-screen) postaja stalnica. Povprečen uporabnik za brskanje po internetu vsakodnevno uporablja 2,2 naprave, kar vpliva tudi na dokončanje nakupne poti skozi več naprav. Že tako visoka uporaba pametnih telefonov (kar 61 % Evropejcev uporablja pametne telefone) vztrajno narašča, obenem pa narašča tudi odstotek uporabnikov, ki za informiranje pred nakupom ali za sam nakup uporabljajo mobilne naprave – takšnih naj bi bilo kar 70 %. Brez odzivne in personalizirane spletne stran, ki se prilagaja različnim napravam, zato ne gre več. Z mobilno revolucijo je tesno povezano tudi oglaševanje, ki sedaj omogoča še natančnejše lokacijsko ciljanje ključnih uporabnikov. Vedno več poudarka se namenja tudi vsebinskemu marketingu in z njim povezanim mikro momentom ter seveda marketinški avtomatizaciji.

Do leadov načeloma ni težko (ali pač?), kako pa jih pretopiti v (kontakte in) prodajo?

Do samih leadov ne, priti do dobrih leadov pa je že druga zgodba. Zato je še toliko bolj pomembno razumevanje digitalnih kanalov, ki vedno bolj postajajo temeljni kamen tako marketinga kot prodaje vsakega podjetja skozi celoten nakupni proces potrošnika. Kot že rečeno, je pri nas na spletu prisotnih kar dobre 4/5 ljudi – in ravno tam jih je potrebno prestreči, informirati, navdušiti, prepričati in osvojiti, da se bodo vračali vedno znova.

Katera so ključna (spregledana) digitalna orodja?

Poleg nepogrešljivih oglaševalskih kanalov, kot so Google AdWords, Facebook, Instagram in ostali, seveda ne gre zapostavljati analitičnih orodij, ki se jim žal še vedno posveča premalo pozornosti in razumevanja. V isti koš lahko postavimo tudi lastne baze podatkov – ogromno je namreč podjetij, ki imajo v lasti obsežne baze podatkov o svojih kupcih (npr. preko sistema lojalnosti s karticami in ugodnostmi itd.), vendar ne vedo povsem, kaj bi z njimi počeli. Poznavanje svojih kupcev in njihovih nakupnih in ostalih navad tako na spletu kot izven njega je ključ do uspeha pri snovanju učinkovitih spletnih aktivnostih. Brez tehtnih podatkov in analitičnega spremljanja rezultatov so spletne marketinške aktivnosti lahko zgolj ugibanja in testiranja.

Kako lahko z marketinško tehnologijo privarčujemo čas?

Avtomatizacija in digitalizacija marketinških procesov sta ključ do rešitve. Podjetje na tak način prihrani tako čas kot denar, saj se lahko v večji meri posveti ustvarjanju in razvoju dobre strategije ter celovitejši skrbi za stranke skozi ustvarjanje kvalitetnih in koristnih vsebin.

 

Več iz teme: