»Nobene potrebe ni, da sodelujemo z najbolj popularnimi blogerji«

Čas branja: 4 min
16.11.2016  08:00
»Najboljši trik je lastna miselnost in zavedanje, da komunikacija še zdaleč ni zaključena, ko gost vplača storitev«, osnovno vodilo pri upravljanju z družbenimi omrežji opisuje Tamara Langus.      
»Nobene potrebe ni, da sodelujemo z najbolj popularnimi blogerji«

Foto: Simon Pintar

Ljubljana je v zadnjih letih na področju turizma naredila velik korak naprej. To se ne pozna le po štetju nočitev, ampak tudi po objavah, ki vas pozdravljajo na družbenih omrežjih in so rezultat bolj premišljenega dela, kot ste morda doslej mislili. Direktorica zavoda Turizem Ljubljana Petra Stušek je bila lani poleti kot govornica povabljena na mednarodno srečanje Svetovne turistične organizacije in na srečanje 40 ministrov z vsega sveta, ki je potekalo na Kitajskem, kjer jih je posebej zanimal ravno pristop Ljubljane na družbenih omrežjih.

Svetovalka za spletni marketing in urednica družbenih omrežij pri Turizmu Ljubljana Tamara Langus kot primer dobre kampanje izpostavlja njihovo letošnje sodelovanje s skupino treh popotniških blogerjev, s katerim so mednarodni javnostmi predstavili možnosti trajnostnega turizma v celotni Osrednji Sloveniji. Tamara Langus bo svoje izkušnje in znanje s področja spletnega marketinga v turizmu delila na seminarju Poslovne akademije Finance z naslovom Spletni marketing v turizmu. Osvojimo družbena omrežja, nato svet! konec novembra. Pred seminarjem, na katerem bo odgovarjala na izzive udeležencev, je odgovorila tudi na nekaj naših vprašanj.  

Če se ukvarjamo s turizmom, kje na spletu absolutno moramo biti prisotni in zakaj?

Priporočljivo je, da so ponudniki turističnih storitev povsod tam, kjer so njihove potencialne stranke. Za začetek je torej treba poznati svoje stranke. Nato jih je treba poiskati in navdušiti s ponudbo in z vsebino. Seveda je proračun za trženje vedno tista omejitev, ki je ne moremo zaobiti. Četudi so družbena omrežja le podporno orodje pri trženju, so lahko zelo uporabna, saj z njihovo pomočjo gradimo zelo oseben odnos s potencialnimi strankami in jih subtilno vodimo do rezervacije in nakupa. Gre za obliko zelo neposrednega komuniciranja, ki ni pretirano draga, zahteva pa veliko truda.

Lahko z nami delite nekaj učinkovitih trikov upravljanja profilov na družbenih omrežjih? Predvsem z upravljalskega vidika verjetno večini slabše znanemu TripAdvisorju ...

Treba je imeti strategijo. To je kot zemljevid. Nisma smisla, da na slepo gazimo po snegu, če niti ne vidimo poti in niti ne vemo, kam želimo priti. Dober načrt je zato ključen, saj nam pove, kam in kako moramo hoditi. Treba je biti motiviran, si vzeti čas, oblikovati je treba dobro vsebino, biti moraš odziven, samoinicativen, predvsem pa moraš prepoznati smisel povezovanja in sodelovanja. To niso triki, ampak osnove, vsako omrežje pa ima svoje lastnosti in tam lahko govorimo o nizu bolj ali manj učinkovitih trikov. 

TripAdvisor je precej omejen portal, ki pa je za popotnike zelo pomemben vir informacij. Naloge ponudnikov so zato predvsem: vzorna predstavitev ponudbe, spodbujanje dobrih ocen, odzivanje ter uporaba ocen pri svojem nadaljnjem delu in komuniciranju.

Da ne bo videti, kot da se izmikam odgovoru ... Najboljši trik je lastna miselnost in zavedanje, da komunikacija še zdaleč ni zaključena, ko gost vplača storitev.     

Kako bomo ravno mi prišli do tistih blogerjev in mnenjskih voditeljev, do katerih želijo vsi?

Nobene potrebe ni, da sodelujemo z najbolj popularnimi blogerji, bistveno je, da smo pozorni na pomembne stvari. Na področju popotniških blogerjev namreč vlada kaos. Vse več jih je in zadnja tri leta lahko to opazimo tudi v Sloveniji. Pišejo turističnim ponudnikom in jim v zameno ponujajo svoje objave. Včasih se zdi, da mnogi med njimi iščejo le način za čim cenejše počitnice. To vsekakor niso blogerji, ki jih turistična industrija potrebuje, zato je treba biti pozoren na njihov doseg in na interakcije. Lahko nas kontaktirajo sami ali pa jih povabimo mi, bistveno je, da gre za poslovno sodelovanje. Če se tega zavedata ponudnik in bloger, je sodelovanje precej lažje in tudi uspešnejše. Zelo pomembno je tudi, če in kako bomo sami znali izkoristiti vsebino blogerjev. Osnovna vodila za delo z blogerji bom zato predstavila v seminarju. 

Sami sodelujete pri promociji Ljubljane v družbenih medijih. Kaj si štejete kot doslej vaš največji uspeh (predstavitev dobre prakse) in kaj je vaš naslednji večji cilj/izziv?

Nastop Ljubljane kot turistične destinacije na družbenih omrežjih je povezan z vsemi aktivnostmi, ki jih izvaja Turizem Ljubljana, in je zato rezultat timskega dela. Sem pa zadovoljna, da komuniciramo ciljno, in da kljub rasti in vse večji popularnosti, ki jo beležimo, ohranjamo osebne odnose z ljudmi, ki nas vidijo kot zanesljivo pomoč pred in med potovanjem. Za uspeh si štejem vsako pohvalo in priporočilo popotnika, ki je hvaležen za naš nasvet ali pomoč pri iskanju odgovora.    

Primer obsežnejše in dobre kampanje pa je bilo letošnje sodelovanje s skupino treh popotniških blogerjev, s katerim je Turizem Ljubljana mednarodni javnosti predstavil možnosti trajnostnega turizma v celotni Osrednji Sloveniji. Glavnina dogajanja se je odvila na družbenih omrežjih in rezultati so bili odlični.

Kakšno pa je sodelovanje med Ljubljano, drugimi mesti in Slovenijo na področju spletnega marketinga oz. osvajanju sveta?

V Turizmu Ljubljana verjamemo v povezovanje, zato se ne omejujemo le na Ljubljano. Prek spleta prodajamo izlete v vse konce Slovenije, saj to omogoča, da obiskovalec ostane dlje časa pri nas. Aktivno spodbujamo in podpiramo tudi razvoj turizma v 25 okoliških občinah, vendar moram priznati, da je na spletu situacija zelo slaba. Če na primer kraji in ponudniki na spletu komunicirajo le v slovenskem jeziku, je to za tuje goste (in tudi za nas) precejšnja ovira. Eden od ciljev tega seminarja je tudi opozarjanje na takšne komunikacijske ovire v upanju, da naredimo vsi skupaj korak naprej.  

Ne ukvarjate se zgolj s turizmom ... v čem je turizem poseben, ko govorimo o družbenih medijih?

Delo v turizmu nikakor ni romantično, kot si zadnje čase marsikdo predstavlja, vendar pa je za komunikacijo in sploh na družbenih omrežjih to vsekakor hvaležna tema. Predstavljajte si počitnice, znamenitosti, raziskovanja, športne aktivnosti, sprostitev, zanimiva doživetja, kulinariko, arhitekturo in umetnost ... To so teme, ki so pozitivne in načeloma niso obremenjene s politiko, z gospodarstvom, s službo, z obveznostmi in s stresom. Seveda se zgodi, da se je treba ukvarjati z nezadovoljstvom, varnostjo in neprijetnimi vprašanji, vendar je tega bistveno manj kot v drugih panogah. Specifična je tudi ciljna publika, s katero ne moreš graditi lojalnosti, kot to počnejo na primer trgovci. Ne moremo pričakovati, da bodo isto destinacijo, iste izlete, iste restavracije in isti hotel obiskovali vsako leto. Gostje pridejo enkrat in takrat jih je treba navdušiti do te mere, da bodo destinacijo priporočili še komu. V tem kontekstu je pomembno, da jim ne obljubljamo nekaj, česar ne morejo doživeti in da smo pri predstavitvah ponudbe realni. To pa pravzaprav velja za vse panoge, tako da v tem pogledu turizem ni nič posebnega.