Poznate teh 5 ključnih nasvetov glede e-trženja?

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
gdpr   dodaj
spletna prodaja   dodaj
prodaja na drobno   dodaj
marketing   dodaj
trženje   dodaj
 
Čas branja: 2 min
27.03.2019  12:00
»Ne zanašajte se na Zakon o varstvu osebnih podatkov«, se začne eden od nasvetov odvetnika Matije Jamnika.
Poznate teh 5 ključnih nasvetov glede e-trženja?
Foto: Milan Simcic

Obveščaj me o novih člankih:  
gdpr   dodaj
spletna prodaja   dodaj
prodaja na drobno   dodaj
marketing   dodaj
trženje   dodaj

V dobi digitalne ekonomije je spletna prodaja pravzaprav nujni kanal. Ne le, da ima kot »spletna« svoje posebnosti, posebnosti se nanašajo tudi na zakonodajo, ki jo ureja. Zato smo za 5 ključnih nasvetov v zvezi z zakonsko ureditvijo elektronskega trženja in spletne trgovine, ki so relevantna za slovenska podjetja, prosili odvetnika Matijo Jamnika. Njegovi nasveti so predstavljeni v nadaljevanju:

1. Pravila glede zagotavljanja obveznih podatkov in informacij o ponudniku ter o blagu oziroma storitvi v pri t.i. storitvah informacijske družbe se nahajajo tako v Zakonu o elektronskem poslovanju na trgu (ZEPT) kot v Zakonu o varstvu potrošnikov (ZVPot) - pomembno je poznati oba.

2. Tudi če po e-pošti obveščate o svoji dobrodelni dejavnosti (in ne promovirate neposredno svojih proizvodov ali storitev), gre po vsej verjetnosti za t.i. komercialno sporočilo, ki je regulirano tako glede vsebine kot glede možnih prejemnikov.

3. Ne zanašajte se na Zakon o varstvu osebnih podatkov (ZVOP-1), ko gre za uporabo (javno objavljenih) e-poštnih naslovov fizičnih oseb za namene neposrednega trženja. ZVOP-1 namreč določa, da njegova pravila veljajo, če drug zakon ne določa drugače. Zakon o elektronskih komunikacijah (ZEKom-1) to področje ureja drugače, strožje, in njegove določbe prevladajo nad določbami ZVOP-1.

4. Ko zbirate in obdelujete osebne podatke svojih (potencialnih) kupcev ali uporabnikov, imejte vedno pred očmi namene, za katere se podatki zbirajo. Namen vam pove, katere podatke lahko zberete in uporabite, da ne bi prišlo do prekomerne obdelave. O namenih obdelave ste dolžni tudi obvestiti posameznike, ko od njih pridobivate privolitev za obdelavo - privolitev, pri kateri osebe niso bile seznanjene z nameni obdelave, je neveljavna, obdelava podatkov pa posledično nezakonita.

5. Splošno uredbo o varstvu podatkov GDPR vzemite skrajno resno. Tudi če ste že "posodobili dokumente" glede varstva osebnih podatkov, preverite, ali ti dokumenti odražajo dejansko stanje v podjetju, ali se njihove določbe dejansko izvajajo in ali zaposleni razumejo (in sprejemajo), kaj se od njih zahteva. Google v Franciji ni bil kaznovan, ker ne bi imel urejenih dokumentov, pač pa (med drugim) zaradi očitka, da so bile informacije o obdelavi osebnih podatkov premalo lahko dostopne. Preverite, ali morate imenovati pooblaščeno osebo za varstvo podatkov, in če da, ali jo boste skušali zagotoviti interno ali pa boste to funkcijo raje outsourcali.

Odvetnik Matija Jamnik se pri svojem delu poleg gospodarskega in IT-prava (IT-pogodbe, pravna ureditev spletnega nastopa in komuniciranja, varstvo občutljivih podatkov v digitalnih okoljih) ukvarja tudi z vprašanji medijskega prava in avtorskimi pravicami. 25. aprila bo med 9.00 in 12.30 na GZS v Ljubljani vodil seminar Zakonska ureditev elektronskega trženja in spletne trgovine.