Poznate teh 5 ključnih nasvetov glede e-trženja?

Čas branja: 1 min
15.02.2017  09:00
»Ne zanašajte se na Zakon o varstvu osebnih podatkov«, se začne eden od nasvetov odvetnika Matije Jamnika.
Poznate teh 5 ključnih nasvetov glede e-trženja?
Foto: Milan Simcic

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  

V dobi digitalne ekonomije je spletna prodaja pravzaprav nujni kanal. Ne le, da ima kot »spletna« svoje posebnosti, posebnosti se nanašajo tudi na zakonodajo, ki jo ureja. Zato smo za 5 ključnih nasvetov v zvezi z zakonsko ureditvijo elektronskega trženja in spletne trgovine, ki so relevantna za slovenska podjetja, prosili odvetnika Matijo Jamnika. Njegovi nasveti so predstavljeni v nadaljevanju:

1. Pravila glede zagotavljanja obveznih podatkov in informacij o ponudniku ter o blagu oziroma storitvi v pri t.i. storitvah informacijske družbe se nahajajo tako v Zakonu o elektronskem poslovanju na trgu (ZEPT) kot v Zakonu o varstvu potrošnikov (ZVPot) - pomembno je poznati oba.

2. Tudi če po e-pošti obveščate o svoji dobrodelni dejavnosti (in ne promovirate neposredno svojih proizvodov ali storitev), gre po vsej verjetnosti za t.i. komercialno sporočilo, ki je regulirano tako glede vsebine kot glede možnih prejemnikov.

3. Ne zanašajte se na Zakon o varstvu osebnih podatkov (ZVOP-1), ko gre za uporabo (javno objavljenih) e-poštnih naslovov fizičnih oseb za namene neposrednega trženja. ZVOP-1 namreč določa, da njegova pravila veljajo, če drug zakon ne določa drugače. Zakon o elektronskih komunikacijah (ZEKom-1) to področje ureja drugače, strožje, in njegove določbe prevladajo nad določbami ZVOP-1.

4. Ko zbirate in obdelujete osebne podatke svojih (potencialnih) kupcev ali uporabnikov, imejte vedno pred očmi namene, za katere se podatki zbirajo. Namen vam pove, katere podatke lahko zberete in uporabite, da ne bi prišlo do prekomerne obdelave. O namenih obdelave ste dolžni tudi obvestiti posameznike, ko od njih pridobivate privolitev za obdelavo - privolitev, pri kateri osebe niso bile seznanjene z nameni obdelave, je neveljavna, obdelava podatkov pa posledično nezakonita.

5. Že danes si preberite Splošno uredbo o varstvu podatkov in preverite, ali boste morali do 25. maja 2018 imenovati pooblaščeno osebo za varstvo podatkov, in če da, ali jo boste skušali zagotoviti interno ali pa boste to funkcijo raje outsourcali.

Odvetnik Matija Jamnik se pri svojem delu poleg gospodarskega in IT-prava (IT-pogodbe, pravna ureditev spletnega nastopa in komuniciranja, varstvo občutljivih podatkov v digitalnih okoljih) ukvarja tudi z vprašanji medijskega prava in avtorskimi pravicami. 22. marca letos bo vodil seminar Zakonska ureditev elektronskega trženja in spletne trgovine.


Več iz teme: