Najpogostejše napake slovenskih podjetij na področju spletnega komuniciranja

Čas branja: 2 min
20.02.2017  16:04
Tamara Langus, strokovnjakinja s področja spletnega marketinga, poleg napak izpostavlja tudi dobre primere, iz katerih se lahko vsi česa naučimo.
Najpogostejše napake slovenskih podjetij na področju spletnega komuniciranja
Tamara Langus (Foto: Jernej Prelac)

Obveščaj me o novih člankih:  

Tamara Langus je komunikologinja, ki se zadnjih deset let ukvarja predvsem s spletnim marketingom, zadnja štiri leta tudi za Turizem Ljubljana, s katerim dosega odlične rezultate. Marsikdo jo pozna tudi pod spletnim vzdevkom @centrifuzija.

28. marca bo vodila seminar, ki ga organizira Akademija Finance in nosi  naslov: Spletno komuniciranje - kako najbolje izkoristiti družbena omrežja za poslovne namene? Kako pa jih izkorišča ona sama? »Ker sem samozaposlena, moram hkrati skrbeti za svojo strokovno podkovanost, za svojo blagovno znamko in svojo pojavnost. Spremljati moram trende in biti prisotna. Nočem si privoščiti, da bi v strokovnem smislu zaspala, saj se v pol leta v svetu družbenih omrežij zgodi toliko novega, da se je težje učiti kot sproti spremljati. In ko spremljaš, tudi poskušaš. Moji kanali na družbenih omrežjih so zato že od nekdaj poligon, kjer najprej testiram novosti. Zaradi tega sem začela pisati blog, odprla Twitter račun, odprla Snapchat profil ... In ko zadeve dodobra spoznam tudi s praktičnega vidika, jih lahko ponudim naročniku ali pa o tem nekaj povem ali napišem. Obenem pa z objavljanjem bolj ali manj strokovnih zadev skrbim za svojo blagovno znamko. Uporaba družbenih omrežij se je zato v mojem primeru zgodila čisto spontano in ne kaže, da se bo glede tega kaj spremenilo.«

Tudi delo na družbenih omrežjih je delo

O najpogostejših napakah slovenskih podjetij na področju spletnega komuniciranja pravi, da jih je kar nekaj. Na marčevskem seminarju jih bodo temeljito obdelali. »Pogosto podjetjem manjka jasna strategija, ki pove, kako in zakaj sploh nastopajo na družbenih omrežjih. Tam so zato, ker se jim zdi, da morajo biti. Kaj bi tam zares počeli, pa ni čisto jasno. Četudi se morda to komu zdi trivialno, je tudi delo na družbenih omrežjih delo. Kdorkoli v podjetju se bo že ukvarjal s tem, mora biti motiviran, mora vedeti, kaj počne, in za delo potrebuje določen čas. Nenazadnje je v neposrednem stiku s (potencialnimi) strankami in slaba komunikacija lahko naredi več škode kot koristi. Spletno komuniciranje je velika odgovornost! Še kar nekaj težav se najde: slovnična pravilnost, krizno komuniciranje, odzivnost, uporaba angleškega jezika, če ciljamo na mednarodni trg. Kar nekaj je teh vidikov, ki se jih zanemarja«, našteva Langusova.  

Na Facebook in Twitter, ker je »treba biti« tam?

Na vprašanje, ali slovenska podjetja vedo, zakaj so prisotna na Facebooku, odgovarja, da mnoga podjetja to zelo dobro vedo in so vzorna v svoji komunikaciji, mnoga pa so tam zato, ker je "treba biti": »Zdi se mi, da je precej odvisno od tega, kako veliko in kako sodobno je podjetje.«

Vlaganje v Twitter priporoča »podjetjem, ki ciljajo na mednarodni trg in je njihova ciljna skupina na tem omrežju. Takim, ki delajo z informacijami. Takim, ki želijo imeti neposreden stik z večjim številom strank in so jim prek omrežja Twitter pripravljena nuditi podporo. Večkrat se je že pokazalo, kako koristen je Twitter za letalske družbe, telekomunikacijska podjetja, novičarske portale in info oddaje ali pa trgovske verige«. To je le nekaj primerov podjetij, ki bi Twitter skorajda morala uporabljala, koristil pa bi lahko še mnogim drugim, pravi Langusova.

In najboljši so ...

Tamaro Langus smo prosili, da z nami deli tudi svojo lestvico slovenskih podjetij, ki najbolje izkoriščajo družbena omrežja za poslovne namene: »Simobil je od že nekdaj odličen na Twitterju - njihova podpora uporabnikom je prek Twitterja postavila nove zahteve in pričakovanja do vseh ostalih. Res so zgledni. Včasih je bil Mercator številka 1 na Facebooku, v zadnjih letih pa je njegovo mesto prevzel Lidl, ki je dvignil vsebinsko raven objav na tem omrežju. Val 202 in 24ur.com pa na Snapchatu uspešno vzpostavljata stik z mlajšo generacijo medijskih potrošnikov. Vse to so čudoviti primeri, od katerih se lahko vsi česa naučimo.« Ob tem pa seveda poudarja, da se njena lestvica včasih tudi malce spreminja.