Številni niso prepričani, če so na pravi poti in kaj bi lahko storili več

Čas branja: 2 min
24.03.2017  10:32
Kaj nas najbolj zanima glede spletnega komuniciranja v turizmu?
Številni niso prepričani, če so na pravi poti in kaj bi lahko storili več
Tamara Langus (Foto: Jernej Prelac)

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  

Čez slab mesec dni bo v organizaciji Akademije Finance potekal seminar o spletnem komuniciranju in marketingu v turizmu, ki ga bo vodila Tamara Langus. Izkušena strokovnjakinja je prvi tak seminar vodila že lansko leto, zato nas je zanimalo, kaj je takrat najbolj zanimalo udeležence seminarja.

»Lanski seminar, ki je bil namenjen ponudnikom turističnih vsebin in destinacijam, me je pozitivno presenetil, saj sem ugotovila, da številni udeleženci že nekaj delajo na področju spletnega komuniciranja, vendar pa niso bili prepričani, če je to prava pot in kaj bi lahko storili več, da bi dosegali boljše rezultate«, pravi Langusova, ki zadnja štiri leta dela kot svetovalka za spletni marketing in urednica družbenih omrežij pri Turizmu Ljubljana, kjer dosega odlične rezultate, ki dodatno krepijo mednarodno prepoznavnost Ljubljane. 

Potreba po jasni strategiji

»Na začetku so skoraj vsi udeleženci izražali potrebo po tem, da bi imeli jasno strategijo spletnega komuniciranja. Tako kot pri mnogih podjetjih se običajna pot začne z mislijo: "Res bi morali uporabljati družbena omrežja" ali pa "Vsi so na Facebooku. Naredimo še mi svojo stran". To seveda ni narobe, je pa dobro vedeti, kdo je ciljna skupina, kako jo bomo nagovarjali in kakšne vsebine jim bomo postregli«, še izpostavlja Langusova, na spletu znana tudi pod vzdevkom @Centrifuzija.  

V očeh gostah je vse le ena izkušnja

Zato so vprašanje ciljne skupine ter primernost vsebin zanjo nagovorili skozi vrsto primerov: »Na seminarju smo na številnih primerih to natančno razdelali in postavili okvir razmišljanja, ki lahko vsakemu ponudniku omogoči, da se v njem najde. Turizem je namreč široka tema, ki združuje različne vrste ponudnikov: krajevne turistične organizacije, hotelirje, gostince, agencije ...« Pri tem pa Langusova poudarja še en vidik, ki ga glede različnih ponudnikov v turizmu prepogosto zanemarjamo: »Kljub temu, da obstajajo velike razlike v njihovih dejavnostih, je prav, da se hkrati zavedamo, kako zelo povezani so ti ponudniki in da je v očeh gosta vse skupaj le ena izkušnja (npr. vikend izlet, teden počitnic, enodneven izlet), ki mora biti odlična.«

Premalo časa za kakovostno podporo gostom

Da je lahko izkušnja (celovita, tudi spletna), odlična, je pomembna kakovostna podpora gostom:  »Ker na družbenih omrežjih komuniciramo z gostom neposredno, je pomembno, kako hitro in dobro odgovarjamo. Podpora gostom/uporabnikom je pomembna tema, za katero pa opažam, da običajno zmanjka časa in to je kar velika težava, če govorimo o družbenih omrežjih,« izpostavlja Langusova. 

Pomembna je vpletenost v pristno dogajanje

Vodja seminarja Spletno komuniciranje in spletni marketing v turizmu je izpostavila tudi prednosti in slabosti sodelovanja z agencijo: »Poznalo se je, če slušatelji delajo z agencijo ali sami. Zunanjo pomoč običajno najamejo za upravljanje enega omrežja in tako delo je običajno vzorno opravljeno, vendar pa pogosto opazim dve pomanjkljivosti. Prva je odsotnost celostne strategije, kjer bi vsa omrežja delovala usklajeno, druga pa je odmaknjenost od pristnega dogajanja v podjetju ali na destinaciji, saj zunanji sodelavci niso tako zelo vpleteni v delo znotraj organizacije.« 

Delo na primerih udeležencev

Ker je vse potekalo zelo interaktivno, so na seminarju preučili tudi konkretne primere udeležencev. »Mnogi so dobili čisto jasno sliko, kakšni bi lahko bili njihova strategija in vsebina. Seveda pa je za to potreben čas in predanost. Tukaj imajo turistične organizacije na destinacijah pogosto težavo zaradi kadrovske podhranjenosti,« zaključuje Langusova.

 

 


Več iz teme: