»3D-tiskanje ni postalo tako popularno, kot smo pričakovali, da bo«

Čas branja: 2 min
10.04.2017  14:00
Trendi so samo katalizator, ki vam pomaga najti vpogled ali priložnost, generirati prave zamisli in jih potem na ustrezen način izvesti, pravi Victoria Foster, Trendwatching.
»3D-tiskanje ni postalo tako popularno, kot smo pričakovali, da bo«

Victoria Foster je direktorica TW:Academy, Trendwatching programa, ki znamkam pomaga razumeti, oceniti in implementirati trende, hkrati pa bo tudi uvodna govornica konference 4. Marketing Summit Belgrade, ki bo 23. maja v Beogradu, kar je bil povod, da smo nanjo naslovili nekaj »trendovskih« vprašanj. Med drugim nam je zaupala tudi, s čim trenutno najraje hrani svoj navdih.

Gospa Foster, kakšen je TrendWatching proces? Nam lahko poveste kaj več o tem, kako zaznavate trende? Kaj iščete in kje?

Naša metodologija pravi, da lahko veš, kaj bodo potrošniki želeli, ne tako, da jih to vprašaš, opazuješ ali premlevaš podatke o njih, temveč tako, da spremljaš inovacije, ki jim zdaj namenjajo največ pozornosti. Za nas je ključno, da spremljamo izjemne inovacije – nove znamke, izdelke, storitve, kampanje, izkušnje in drugo – ki vznikajo iz vseh kotičkov sveta, vsak dan. Z opazovanjem inovacij lahko vsakdo preuči, kako bolje odgovarjajo na osnovne potrebe potrošnikov in kako oblikujejo pričakovanja. To je v osrčju naših trendov, analiza obstoječih inovacij pa spodbuja ta celoten proces.

Kdaj nekaj kategorizirate kot trend, katere pogoje mora izpolnjevati?

Za nas se trend razvije, ko inovatorji naslovijo osnovne potrebe in želje potrošnikov na nove in vznemirljive načine. Trend mora torej izpolnjevati osnovne potrebe in želje na nov način, upoštevati mora zunanje sile, ki se odvijajo v svetu, pri tem pa ustvarjati nova pričakovanja potrošnikov. Ko vsebuje vse te točke, potem je trend.

Ste kdaj napovedali trend, ki se je izkazal zgolj za modno muho?

Modne muhe pridejo in grejo, trendi se pojavijo in razvijajo. S tem, ko smo delovali znotraj omejitev te trditve, smo se uspeli izogniti spremljanju modnih muh in smo jih namesto tega uporabili kot signale pri identificiranju naslednje evolucije trenda. Toda nekateri naši trendi so krajšega trajanja kot drugi. Leta 2014 smo imeli trend »Takojšnji ustvarjalci« (orig. Instant makers), ki je bil osnovan na gibanju, ki smo ga prepoznali okoli 3D-tiskanja, in povečanemu povpraševanju po kustomizaciji, ki bi jo potrošniki pričakovali zahvaljujoč tej tehnologiji. Želja po kustomizaciji še obstaja, a 3D-tiskanje ni nikoli postalo tako popularno, kot smo pričakovali, da bo :)

Da bi lahko predvideli, kaj bodo ljudje želeli v prihodnosti, moramo nehati gledati potrošnike in začeti opazovati podjetja, pravite. Kaj vam današnja podjetja sporočajo? Kateri ključni trendi bodo oblikovali vedenje potrošnikov v prihodnosti?

Današnja podjetja nam povedo, da je ritem sprememb vse hitrejši in da lahko inovacije, ki lahko oblikujejo pričakovanja potrošnikov, pridejo od kjerkoli na svetu. Razen tega vidimo, da nove tehnologije nenehno spreminjajo vedenje potrošnikov. AI (umetna inteligenca) je največja, o kateri poslušamo letos, predvsem v tem, kako bo še naprej prevzemala opravila od ljudi. Od iskanja zmenkov na Tinderju, do prevajanja jezikov v realnem času in več, ta dolgočasna opravila opravljajo stroji, kar kot rezultat spreminja tudi vedenje potrošnikov.

Ali obstajajo razlike v trendih med regijami, industrijami ali skupinami potrošnikov?

Da – potrebe in želje potrošnikov – čeprav v splošnem univerzalne – variirajo med regijami in skupinami potrošnikov, kar drugače oblikuje trende. Če vzamemo za primer potrošnike v Mumbaju in potrošnike v ruralni Srbiji, bodo ti imeli iste osnovne potrebe, na primer po varnosti, povezovanju z drugimi, toda soočajo se z različnimi dnevnimi izzivi in okolji, izpostavljeni so drugim dejavnikom življenjskega stila. To pomeni, da so tudi trendi, ki so zanje najbolj relevantni, drugačni.

Kako bi morala podjetja oz. znamke uporabljati vaša spoznanja?

Kot direktorica naše Akademije, mesta, kjer se znamke in podjetja učijo, kako uporabiti trende, ki jih objavljamo, sem pristranska ;) Branje o trendih in deljenje tega znanja s kolegi je odlično, toda prava moč je v razmisleku, kako vplivajo na vaše potrošnike. Trendi so samo katalizator, ki vam pomaga najti vpogled ali priložnost, generirati prave zamisli in jih potem na ustrezen način izvesti.

Kaj pa vi spremljate za vaš navdih in seme idej o trendih?

Med mojimi viri so trenutno Fast Company, serija podkastov Debbie Millman Design Thinking, L2 za vpogled v specifične industrije ter Netflixova dokumentarna serija Abstract. Hkrati mi komedija služi kot odličen vir za kulturna opazovanja - John Oliver in Louis CK sta trenutno moja dva najljubša.