Vodjem svetuje, naj vodijo statistiko, kako pogosto pohvalijo sodelavce

Čas branja: 1 min
14.04.2017  11:51
Pogosto so prodajalci »kaznovani« za odličen rezultat tako, da dobijo višje cilje za naslednje leto, med razlogi za nezadostno motiviranost prodajalcev našteva dr. David Đukić, direktor inštituta za profesionalno prodajo.
Vodjem svetuje, naj vodijo statistiko, kako pogosto pohvalijo sodelavce
Foto: Zhenikeyev

Dr. David Đukić, ki bo 16. maja vodil seminar Kako učinkovito motivirati prodajno ekipo, izpostavlja tri ključne vzroke za nemotiviranost prodajalcev: »Najbolj pogost razlog za apatičnost prodajne ekipe je v majhnih spodrsljajih, ki jih delamo kot vodje. Če se osredotočim na tistega, ki je najbolj poznan - pohvale. Vsak malce bolj izkušen vodja je bil že na številnih seminarjih o motivaciji, kjer je slišal, da moramo sodelavce štirikrat bolj pogosto hvaliti kot jim podajati negativne povratne informacije. Pa še vedno zelo, zelo malo vodij to počne. Jaz svetujem vodjem, da vodijo statistiko, kako pogosto pohvalijo svoje sodelavce. Mnogi med njimi odkrijejo, da celo najboljše sodelavce ne pohvalijo niti enkrat na leto.«

Ne samo pohvale, tudi cilji in delovno okolje

»Druga težava so načrti. Teorija ciljev pravi, da morajo biti cilji ambiciozni, a dosegljivi. Težava je v tem, da imata prodajalec in vodja pogosto različne poglede o tem, kaj je dosegljivo. Poleg tega so pogosto prodajalci "kaznovani" za odličen rezultat v tem letu na takšen način, da dobijo v naslednjem letu še višje cilje. Tretja pomembna težava je apatičnost delovnega okolja. Zato je naloga vodij, da sami z različnimi pristopi poskrbijo, da se prodajalci na delovnem mestu veliko smejejo in zabavajo. Vse to pa moramo vodje znati povezati s poslovnimi in prodajnimi cilji«, še pravi dr. Đukić.

Do večje motiviranosti tudi z aktivnostmi za dobro voljo

Dr. Đukić, ki se strokovno in znanstveno ukvarja z nagrajevanjem prodajnega osebja že deset let, bo na seminarju predstavil 10 preprostih orodij za oblikovanje odlične prodajne ekipe, eno od teh je koledarček za smeh in dobro voljo: »Če se navežem na zadnjo težavo, je zelo uporabno orodje letni koledarček, v katerega si vnaprej vnesemo določene aktivnosti za smeh in dobro voljo. Zabeležimo si, na primer, da spomnimo moški del ekipe, da za valentinovo preseneti svoje kolegice. Sedmi april je svetovni dan zdravja, ko lahko damo vsakemu sodelavcu na mizo jabolko z vabilom na vzpon na sosednji hrib. Pred poletjem lahko za naše prodajalce organiziramo piknik "Pozdrav poletju". Ob koncu vsakega obdobja lahko organiziramo kratke nagradne igre ...«

Več iz teme: