(intervju z Matejem Akrapovičem) Mi pravimo, da električni avtomobili niso tako čisti, kot se misli

Čas branja: 2 min
24.04.2017  14:59  Dopolnjeno: 24.04.2017 15:01
(intervju z Matejem Akrapovičem) Mi pravimo, da električni avtomobili niso tako čisti, kot se misli
Foto: Jure Makovec

Matej Akrapovič, nečak ustanovitelja podjetja Akrapovič Igorja Akrapoviča, je glavni finančnik pri slovenskem proizvajalcu izpušnih sistemov. Medtem ko je stričeva strast razvijanje novih izpuhov, so Matejeva strast številke: kako bodo razvoj plačali – in koliko bodo z novim izdelkom zaslužili. Podjetju se je pridružil pred šestimi leti, ko so imeli 36 milijonov evrov prihodkov. Letos merijo na 100 milijonov evrov, presegli so tisoč zaposlenih.

Z Matejem Akrapovičem, ki se zaveda, da bo podjetje še dolgo vodil inženir, in ne finančnik, sta se Rok Pikon in Jurij Šimac pogovarjala o tem, kako nameravajo doseči naslednji mejnik: 200 milijonov evrov prihodkov. Celoten intervju s finančnim direktorjem podjetja Akrapovič, ki bo na majski Finančni konferenci spregovoril o izzivih finančnikov, ko posel raste, si lahko preberete na portalu Finance.si, na tem mestu pa objavljamo nekaj izbranih odgovorov.

Razmišljate o naložbah, ki niso v avtomobilski in motociklistični panogi?

Najlažje se je seveda širiti na področje, ki ga poznamo in na katerem lahko tudi z našo trgovsko mrežo v 80 državah najdemo in razvijemo posel – tako lahko to hitro postane večji posel. Nikoli ne moreš reči, da te neka stvar res ne zanima, vedno je pač treba narediti evaluacijo plusov in minusov.

Akrapovič torej ne bo nujno v tem biznisu. Je to mogoče povezano s tem, da se v prihodnosti mobilnosti vse bolj omenja elektriko?

To nas vsak vpraša. Mi – morda zaradi naše strasti do avto- in motoposla – pravimo, da električni avtomobili niso tako čisti, kot se misli. Zdaj je postalo modno reči, da električni avto nima emisij, a po svetu 60 odstotkov elektrike proizvedemo na premog, pri nas približno 40 odstotkov. Nekaj električnih avtomobilov seveda bo, predvsem za krajše in mestne vožnje. To tudi prinaša korist, ker ljudem v mestih ni treba vdihavati avtomobilskih izpustov. Se bo pa po mojem oblikovalo neko tržno ravnotežje takrat, ko bodo države nehale tako močno spodbujati električno industrijo. Verjamem, da bo vedno posel tudi za naš segment, ki je pravzaprav tržna niša, mi delamo izpušne sisteme za superšportne avtomobile in motorje, kjer kot motiv za nakup nad potrebo po premikanju prevlada strast do vožnje, zvok, užitek.

Omenili ste start-upe. Bi radi rasli tudi z prevzemi ali še naprej organsko?

En prevzem smo sicer v preteklosti že izvedli. Leta 2004 smo odkupili delež našega dobavitelja karbonskih delov, karbonski izpuhi so se tako še bolj uveljavili kot eden naših najbolj prepoznavnih izdelkov. Vendar pa smo to podjetje odkupili zato, ker smo rasli hitreje od njega in smo le s prevzemom lahko ohranjali podporo, ki smo jo od njega potrebovali. Smo si pa zadnje čase res začeli ogledovati start-upe prek ABC pospeševalnika. Tam smo se dogovorili, da nas mogoče kaka stvar zanima, če bi se našel start-up, ki dela kaj v povezavi z avtomobilizmom.

Ali slovenski izobraževalni sistem daje dobre kadre?

Vsak, ki pride k nam, se mora stvari priučiti. Zato poskušamo mlade pritegniti že predčasno, že med študijem ali pa srednješolskim izobraževanjem. Pomembno je, da mladi že med študijem, namesto da žurirajo nekje na Obali, pridejo raje delat in ugotovijo, kaj jih zanima.

Celoten intervju z Matejem Akrapovičem o nadaljnji rasti podjetja,lastništvu Akrapoviča, vlaganju v razvoj, davčni politiki države in drugih temah preberite v prispevku Roka Pikona in Jurija Šimaca: (intervju z Matejem Akrapovičem) Težje je najti dobrega varilca kot dobrega finančnika