Kdo je v vašem podjetju zadolžen za razvoj poslovne strategije?

Čas branja: 1 min
17.05.2017  14:27  Dopolnjeno: 17.05.2017 14:29
Kdo je v vašem podjetju zadolžen za razvoj poslovne strategije?

Če želimo zagotoviti, da v podjetju nekaj nikoli ne bo narejeno, imamo dve izbiri. Ali za to delo ni zadolžen nihče ali pa je naloga vseh v podjetju. Tega se večina podjetij dobro zaveda, zato natančno določajo, kdo in kako opravlja tudi najbolj banalna opravila – tako imajo v večjih podjetjih, na primer, tudi leta 2017 še vedno jasen dogovor, kdo v knjigo pošte vpisuje in naslovnikom dostavlja prejete telefakse.

Precej manj jasno je, kdo je zadolžen za vzdrževanje in razvoj poslovne strategije. Kdo je tisti, ki mora ugotoviti, da izgubljate konkurenčno prednost ali da se je razlikovanje med izdelki v vaši branži tako zmanjšalo, da se boste kmalu lahko borili samo še z nižanjem cen? Ko so šli vsi znaki mimo vas in ste že prišli v situacijo vsakodnevnih cenovnih pritiskov, čigava naloga je takrat iskanje sprememb poslovnega modela, ki vam bodo vrnile možnost diferenciacije in ponovnega ustvarjanja dobička?

Vse preveč podjetij, ki imajo točno določeno odgovorno osebo za vzdrževanje zaloge kave v skupni kuhinji, nima odgovora ali pa, kar je še bolj zaskrbljujoče, se niti ne zaveda, da bi ga morali imeti. V sodobnem poslovnem okolju se pravila hitro menjajo, številni marketinški oddelki, ki naj bi imeli pregled nad širšim okoljem, v katerem poslujemo, pa se namesto s prilagajanjem na take spremembe ukvarjajo s kreativnimi kampanjami. Tako na koncu pridemo do točke, ko poslovanje za silo ohranjamo pri življenju z vedno večjimi oglasnimi proračuni, medtem ko marže še naprej padajo.

Letošnja Slovenska marketinška konferenca se odvija v znaku marketinga kot gonila sprememb in na njej bo tudi 3D art predstavil svojo izkušnjo pri borbi s cenovnimi pritiski. Zasuk jim je uspel, ko so od ponujanja izdelkov prešli na ponujanje rešitev in dosegli spremembo razmišljanja pri svojih naročnikih.