Družinska podjetja si za inovativnost ne vzamejo dovolj časa

Čas branja: 2 min
19.05.2017  07:17
To bo le ena izmed tem, ki jih bo nagovorila 5. Konferenca o družinskem podjetništvu, brezplačna konferenca, ki jo 8. junija na GZS organizira Akademija Finance
Družinska podjetja si za inovativnost ne vzamejo dovolj časa
Foto: SvetaZi

Uvodničar 5. Konference o družinskem podjetništvu bo Alexis du Roy de Blicquy, direktor FBN International, »družinske poslovne mreže« oz. neprofitne mednarodne mreže, ki jo vodijo družinska podjetja za družinska podjetja s ciljem okrepiti uspeh skozi generacije. Ustanovljena je bila leta 1989, danes pa ima že več kot 10.500 posameznih članov iz več kot 3200 družinskih podjetij iz 60 držav. Alexis du Roy de Blicquy bo tako predstavil ravno ta vidik trajnostne raasti družinskega podjetništa in kako z njo doseči trajnostno svetovno gospodarstvo.

Rešitve za izzive

Kakšna pa je realnost Slovenije? Ida Praček iz SPIRIT Slovenija bo predstavila ugotovitve raziskave o izzivih družinskega podjetništva v Sloveniji: kakšna je vpetost družine v podjetje, kaj je za družine pomembno pri prenosu lastništva, kaj pri prenosu lastništva pričakujejo od države ... Timea Kisuczky Dimkovski iz svetovalnega podjetja PwC bo na nekatere izmed izzivov družinskih podjetij, povezane z rastjo, ponudila odgovore, podkrepljene z domačimi in regionalnimi primeri.

Povsem praktične nasvete za rast družinskega podjetja napoveduje tudi Iztok Stanonik iz podjetja Polycom, ki je partner na področju celovitih razvojnih rešitev v avtomobilski in drugih industrijah. Junija 1985 je Iztok Stanonik v klet družinske hiše postavil stroj za brizganje plastike, danes pa ima podjetje Polycom več kot 200 zaposlenih, lani je ustvaril 25 milijonov evrov prihodkov, čisti dobiček so podvojili, na 1,6 milijona evrov, EBITDA je bil 3,1 milijona evrov, dodano vrednost na zaposlenega so s 40 tisoč zvišali na več kot 45 tisoč evrov. »Zaradi pridobljenih novih poslov bomo letos ustvarili 28 milijonov evrov prihodka in dva milijona evrov čistega dobička. Leta 2020 pa bomo imeli 40 milijonov evrov prihodka,« poleg odprtja novih delovnih mest napoveduje Stanonik.

Tudi edinstvenost je pomemben element širitve poslovanja, kar nam bo na primeru Mlekarne Krepko predstavila Sandra Turnšek. V Mlekarni Krepko vse od začetka ustvarjajo izdelke, ki so jih sami pogrešali na trgovskih policah. Ostajajo zvesti tradicionalni ekološki pridelavi in s tem ustvarjajo izdelke, ki so edinstveni na trgu. Od usmeritve v tradicionalno pridelavo ne odstopajo, ta edinstvenostpa jim prinaša prednosti tako pri končnih kupcih kot pri trgovcih.

Več časa za inovativnost!

Konferenca o družinskem podjetništvu, katere udeležba je brezplačna, bo poseben poudarek namenila tudi človeškim, davčnim in pravnim izzivom za razvoj družinskih podjetij. Uroš Kavs (Prenos podjetja) bo s pomočjo praktičnih primerov spregovoril o pripravi prevzemnikov za nadaljnjo rast in odgovoril na vprašanja, kot so: Kako prenos pripraviti tako, da povečate verjetnost rasti podjetja? Kako pripraviti naslednike? Mateja Ahej (Superior) bo izpostavila finančne, davčne in pravne vidike prenosa lastništva družinskega podjetja ali izstopa iz njega, Tina Kociper (Kamen Kociper, Univerza na Primorskem) pa o inovativnosti: Družinska podjetja rastejo počasneje in so manj inovativna kot druga. Razlogov je veliko, eden je tudi ta, da si za inovativnost in pridobivanje novih znanj ne vzamejo časa, saj jih rutinske naloge potegnejo vase. Tina Kociper bo skušala »dokazaa«, kako pomembni so oddih in potovanja za povečanje produktivnosti, inovativnosti in poslovno uspešnost.

Osebne zgodbe

Udeleženci konference pa bodo lahko prisluhnili tudi osebnim zgodbam. Peter Apat bo predstavil svojo zgodbo, kako je obetajočo kariero strokovnjaka v razvoju, sogovornika številnih multinacionalk, zamenjal za družinsko podjetništvo na kmetiji. Stojan Ščurek, glava družinskega vinogradništva in podjetništva Ščurek, pa bo skozi sklepni pogovor konference z udeleženci delil svoje bogate izkušnje razvoja in rasti družinskega podjetja. Od izzivov prevzemanja odgovornosti od predhodne generacije, vprašanj, kam in kako se razvijati, dilem, biti kmetija ali podjetje, izzivov razdelitve dela in vlog med pet sinov in prenosa odgovornosti na naslednjo generacijo.

Več: 5. Konferenca o družinskem podjetništvu