(intervju) Korošec: Za Elan je bil prevzem zelo pozitiven

Čas branja: 2 min
24.05.2017  12:06  Dopolnjeno: 24.05.2017 12:25
»Glede na to, da letos beležimo več kot 10-odstotno rast predsezonskih naročil, je nova strategija znamke Elan na trgu očitno padla na plodna tla«, poudarja Leon Korošec.
(intervju) Korošec: Za Elan je bil prevzem zelo pozitiven

Z direktorjem Elanove zimsko-športne divizije Leonom Korošcem smo se pogovarjali pred Konferenco slovenskih izvoznikov, na kateri bo predstavil zgodbo podjetja od lastniških sprememb do danes. Elan je namreč pred slabima dvema letoma dobil nova lastnika, Wiltan Enterprises in Merrill Lynch International.

Kakšne nove poslovne priložnosti vam je omogočil prevzem?

Za Elan je bil prevzem zelo pozitiven, saj je bila ob prodaji razrešena tudi problematika državne pomoči. Okrepila se je likvidnostna situacija družbe ter postavila korporativna struktura, ki z mednarodnim upravnim odborom strokovnjakov s področja naših poslovnih dejavnosti omogoča razvijanje Elana z jasno ambicijo po rasti prihodkov in krepitvi blagovne znamke Elan. Oboje je bistveno za dolgoročni razvoj družbe, s tem pa se je tudi izboljšal ugled Elana v poslovni javnosti, ki se že kaže tako v večjem zaupanju obstoječih kupcev kot tudi v bistveno lažjem pridobivanju novih. Navedeno potrjujejo tudi rezultati, saj letos na vseh štirih divizijah beležimo rast naročil v primerjavi z letom poprej. Poleg tega tudi povečujemo število zaposlenih, spremenili smo plačni sistem ter s tem omogočili boljše plače, vse z namenom, da Elan postane še bolj zanimiv delodajalec v regiji, in da si s tem tudi zagotovi stabilno in kakovostno zaposlitveno strukturo.

Seveda ne moremo mimo Elanove izločitve skakalnega programa. Ob Elanovi napovedi je bilo izrečeno marsikaj, med drugim tudi, da »novi lastniki niso znali unovčiti kapitala izjemnih rezultatov, da bi ta šport razvijali naprej« - je tuje lastništvo prednost ali slabost v primeru tovrstnih zgodb, ki burijo čustva na domačem trgu? In pa: dobro leto kasneje – kakšni so poslovni rezultati te odločitve?

Skakalne smuči so predstavljale manj kot 1 odstotek skupne letne proizvodnje, kar pomeni, da na prodajo smuči ta odločitev ni imela nobenega vpliva. Šlo je v prvi vrsti za marketinški program, za katerega pa z novo strategijo blagovne znamke pod sloganom »Always Good Times«, ki poudarja smučanje kot skupinski šport za družine in prijatelje, ni bilo več pravega mesta. Glede na to, da letos beležimo več kot 10-odstotno rast predsezonskih naročil, je nova strategija znamke Elan na trgu očitno padla na plodna tla.

Katere so po vaši oceni ključne prednosti za poslovanje, ki jih prinaša tuje lastništvo?

Dolgoročno usmerjena vizija s poudarkom na razvijanju in krepitvi poslovanja, boljša vpetost v mednarodne finančne tokove ter dvig kredibilnosti podjetja v mednarodnem poslovnem okolju.

Kako pa gledate na pomen slovenskega izvoza?

Slovenski izvoz vidim kot enega ključnih generatorjev razvoja. Za vse družbe, ki imajo bolj smele ambicije, je zaradi majhnosti domačega trga internacionalizacija nujna smer razvoja, s tem pa podjetja zaradi delovanja na bolj konkurenčnem trgu tudi postajajo boljša v tem, kar ponujajo in bolj učinkovita v tem, kako to izdelajo. Na ta način se posledično tudi krepi njihova dolgoročna vzdržnost. Imamo dobro geo-strateško lokacijo, tako z vidika dostopa do resursov, kakovostne, dobro izobražene in učinkovite delovne sile ter mednarodnih logističnih povezav. Za še večjo učinkovitost izvoza pa bi bile potrebne izboljšave na področju financiranja razvojnih in širitvenih projektov ter delovno-pravne zakonodaje.

Več iz teme: