O novih pristopih smo se na začetku veliko pogovarjali znotraj ekipe

19.09.2017  20:47
»Zelo pomembno je, da nas predsednik uprave pri tem podpira. Ne samo podpira, temveč je velikokrat tudi on sam generator idej glede novih pristopov.«
O novih pristopih smo se na začetku veliko pogovarjali znotraj ekipe
Mojca Avšič, direktorica R&D v strateški poslovni enoti delikatesni namazi Droge Kolinske

Med najnovejšimi dobrimi praksami inoviranja v FMCG sektorju bodo v sklopu 9. konference Prodaja in marketing na policah predstavljene tudi izkušnje Atlantic grupe. Inovacije so v tem podjetju zelo pomemben generator uspeha in razvoja, pravita Mojca Avšič in Mojca Pesendorfer, direktorica R&D ter vodja marketinga v strateški poslovni enoti delikatesni namazi Droge Kolinske, članice Skupine Atlantic grupa. Inovacije pa od njih zahtevajo tudi uvajanje novih, predvsem agilnejših pristopov razvoja: »Zato smo v strateški poslovni enoti delikatesni namazi uvedli že več različnih pristopov. Za redne razvojne aktivnosti, ki od nas ne zahtevajo novih pristopov ali pa spreminjanje poslovnega modela, uporabljamo klasičen razvojni proces.

Za zahtevnejše in kompleksnejše razvojne naloge, kjer naša pot še ni popolnoma definirana, imamo pa želeni cilj, pa smo uporabili že različne pristope: Za generiranje idej in nato razvoj poslovnega modela smo organizirali hackathon. Za spreminjanje obstoječega produkta na obstoječi proizvodni liniji se vedno več poslužujemo odprtega pristopa k inoviranju, kar pomeni, da zelo tesno sodelujemo z zunanjimi partnerji - ali embalaže ali partnerjev -, s katerimi skupaj razvijamo surovine ipd. Za projekte, kjer imamo definiran želeni cilj, vemo pa, da je potrebno razviti nov poslovni model in tudi koncept izdelka, pa smo že uvedli v naše delovanje Sprint Studio, ki sodi med t.i. agilne pristope razvoja.« Vse to so pristopi, ki so uspešni predvsem zaradi fokusa, hitrega sprejemanja odločitev in predanosti članov tima projektu, kar se na koncu odraža predvsem v hitrosti, pravita Avšičeva in Pesendorferjeva.

O novih pristopih so se na začetku veliko pogovarjali znotraj ekipe, da so nov pristop vsi enako razumeli. »Predvsem pa, da smo dobili 'buy-in' s strani vseh, ki so bili v nadaljevanju vključeni v te projekte«, poudarjata obe Mojci in izpostavljata pomen podpore vodstva: »Zelo pomembno je, da nas predsednik uprave Enzo Smrekar pri tem podpira. Ne samo podpira, temveč je velikokrat tudi on sam generator idej glede novih pristopov.« So se pri uvajanju novih pristopih srečali s kakšnimi ovirami? »Pri vsakem uvajanju novosti so na začetku ovire, morda tudi strah pred neznanim – zato je zelo pomembno, da se o vsem tem odprto pogovarjamo. Da ni nič narobe, če povemo, kaj nas skrbi … Vsi ti pogovori so pri nas pozitivno vplivali tudi na odprtost komunikacije in povezanost ekipe.«

Zanimalo nas je tudi, ali je uvajanje teh pristopov zahtevalo ali imelo za posledico tudi spremembo kulture podjetja, pomen katere bo prav tako osvetlila osrednja FMCG konferenca v Sloveniji. »Deloma novi pristopi prinašajo tudi spremenjeno kulturo, predvsem v smislu odprtosti komunikacije, hitrosti sprejemanja odločitev, vpletenosti in 'ownershipa' projekta, kar pa je naravna posledica spremenjenega načina razvoja«, odgovarjata Mojca Avšič in Mojca Pesendorfer, ki bosta konkretne uspešne primere inoviranja predstavili na dogodku.

Oktobrska 9. konference Prodaja in marketing na policah se bo zaključila s tradicionalnim pogovorom z glavnimi igralci v FMCG in z osrednjim vprašanjem zanje, kako se mora FMCG pripraviti na leto 2018. To vprašanje smo zastavili tudi predstavnicama Droge Kolinske: »Dejstvo je, da smo v obdobju konjunkture, zato so odličen vpogled v trg in segmente, dialog s potrošniki in z vsemi partnerji v verigi vrednosti, odkritost v komunikaciji in razvoju ter hitrost pri razvoju aktivnosti ključ do rasti.«

Oznake:   radar Radar: Dostava obvestila ob objavi članka, ki vsebuje oznako.