(intervju Majgaard): Do marketinškega superzvezdnika s kroženjem po delovnih mestih, državah in kulturah

Čas branja: 2 min
17.10.2017  12:07
Kakšen je recept Christiana Majgaarda, nekdanjega vodstvenega delavca pri podjetju Lego, za slovenske znamke, ki si želijo uspeti na globalnem trgu?
(intervju Majgaard): Do marketinškega superzvezdnika s kroženjem po delovnih mestih, državah in kulturah
Christian Majgaard
Foto: Jernej Lasic

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
Christian Majgaard dodaj
lego dodaj

Med marketinškimi 'superzvezdniki', ki bodo 26. oktobra na 4. Marketing Summitu Sarajevo delili svoje izkušnje in nasvete, bo tudi Christian Majgaard, nekdanji glavni vodstveni delavec pri podjetju Lego. Majgaard je bil tam pristojen za poslovne inovacije, znamčenje oziroma branding in trženje po svetu, odgovoren je bil tudi za različne projekte Lega, vendar pa na dogodku v Sarajevu ne bo govoril o tem igračarskem podjetju, temveč o tem, kako uspeti v marketingu ter o razlikah med vrhunskimi in solidnimi marketingaši.

Za uvod v njegov nastop smo ga prosili za nasvet za slovenske znamke, ki si želijo osvojiti globus, ter vpogled, kako postati marketinški zvezdnik – ‘Marketing Superstar’ je namreč naslov letošnje konference v Sarajevu.

Gospod Majgaard, kdo je marketinški superzvezdnik v primerjavi s ‘povprečnim’ marketingarjem?

“Povprečni marketingar v prvi vrsti dela s komuniciranjem. S tem seveda ni nič narobe. Toda ko govorimo o ustvarjanju znamke in trajnega tržnega položaja ter s tem o dodajanju prave, trajne vrednosti za podjetje in njegove deležnike, oseba, ki se primarno ali zgolj ukvarja s komuniciranjem, v enačbo za uspeh enostavno ne more prinesti vseh relevantnih marketinških parametrov. Je pa verjetno lahko del medfunkcijske ekipe, ki sodeluje pri realizaciji.”

Kako postati marketinški superzvezdnik?

“Odgovor je precej preprost: Kroženje po delovnih mestih, kot na primer raziskovanje, komuniciranje, raziskave in razvoj, digitalne platforme itd. Delovna mesta, kjer lahko delaš z drugimi izjemnimi ljudmi v okolju, kjer sta eksperimentiranje in neuspeh povsem sprejemljiva – ali še bolje: nagrajena! Z mednarodnega vidika: kroženje po državah. Ali še bolje: kulturah!”

Kaj je bila tista točka preobrata v vaši karieri?

“Šlo je za kombinacijo dveh. Prva je bila ta, da sem takoj po zaključku fakultete postal del podjetja, v katerem sem se lahko ogromno naučil; izbran sem bil med številnimi kandidati, ker sem poznal precej več kot samo dolgočasno učno gradivo.

Moja druga točka preobrata pa je bila mešanica zgodnjih kroženj po različnih delovnih mestih in napredovanj – tudi med podjetji. Ko sem bil v zgodnjih 30-ih letih, sem že preizkusil večino marketinških parametrov in si zagotovil, da sem vsako delo zapustil z dobrim zaključkom in ugledom. Od takrat naprej je bilo povpraševanje po meni na kadrovskem trgu zelo veliko, tako znotraj kot zunaj podjetja.”

Imate morda recept za slovenske znamke, ki bi rade postale globalne?

“V 9 od 10-ih primerov se močne znamke pojavijo skozi močne in resnične konkurenčne prednosti za pametno definiran in dobro razumljen segment kupcev. Govorimo torej o inovativni, diferencirani ponudbi s pristno zgodbo o p-o-m-e-m-b-n-i-h koristih.

Ko to enkrat imamo, ampak nič prej, to podpremo z močnimi prodajnimi in komunikacijskimi prizadevanji, kar je ne le priporočljivo, ampak tudi ustvarja rast. Bolj kot je segment ozek, bolj je pomembno, da gremo globalno. Podjetja, ki razvijejo svojo ponudbo brez močnega, globalnega vpogleda v kupce, ostanejo z brezupnimi nalogami za marketingarje, ki jih pogosto v process vključijo prepozno.”

Zakaj je Lego postal močna in globalna znamka?

“Dejansko so sledili zgornjemu receptu – morda z nekaj sreče. Imeli so torej in imajo še vedno zelo pomočno produktno idejo. Globoko spoštujejo in raziskujejo kupce, zato na trgu nikoli ne predstavijo slabe – niti povprečne – ponudbe. Veliko pozornosti namenjajo zaposlovanju in razvoju pravih ljudi, kjerkoli delujejo. Nenazadnje pa vzdržujejo in negujejo inovativni duh, v katerem je sprejemljivo delati poizkuse in napake, dokler te ne škodujejo kupcem in znamki.”


Več iz teme: