Oglasno sporočilo

Nikoli ne stopiš dvakrat v isto reko ali Mercator ponovno v BiH

Čas branja: 1 min
18.10.2017  15:07
Kolumna Igorja Maroše, pomočnika predsednika uprave Skupine Mercator za strateške projekte in neosnovne dejavnosti

Mercator BH je leta 2014 v sklopu integracijskih procesov svoje trgovine v Bosni in Hercegovini predal v najem Konzumu, ki je nato celotno mrežo trgovin znamčil kot Konzum. Tok dogodkov je znan tako kupcem kot dobaviteljem in drugim zainteresiranim javnostim, po uveljavitvi t.i. Lex-Agrokorja pa je bilo zaradi nezaupanja dobaviteljev v poslovanje Agrokorjevih trgovskih družb poslovanje v Konzumu pred velikimi izzivi. Nezaupanje se je odražalo v vsej mreži, tudi v bivših Mercatorjevih trgovinah. Te razmere pa so bile povod za začetek pogovorov o možnih načinih reševanja situacije v Konzumu na tem trgu.

Ena od ključnih opornih točk v pogovorih je bila moč blagovne znamke Mercator na trgu Bosne in Hercegovine, ki je ostala v spominu kupcev in dobaviteljev. Seveda se je tudi trg Bosne in Hercegovine v teh letih spreminjal, vendar je bilo v pogovorih vedno bolj jasno, da se različni scenariji opirajo na isto dejstvo: še vedno močno pozicijo brenda Mercator. Tako je na koncu prevladala odločitev, da se Mercator vrne v trgovine, ki jih je upravljal pred prevzemom, in izkoristi moč svoje blagovne znamke.

Seveda je lažje razvijati in nadgrajevati kot ponovno začeti. Vendar imajo predvsem kupci v Bosni in Hercegovini praviloma pozitiven odnos do Mercatorja, predvsem pa se Mercatorjevih trgovin spominjajo po odličnem asortimanu, dobri storitvi in kartici Pika. V pripravah na re-branding trgovin se tako osredotočamo na te tri elemente, kratkoročno predvsem na asortiman in storitev, spremembe na kartici Pika pa bodo uvedene kmalu po re-brandingu. Tako smo v zadnjem obdobju v asoritman dodali nekaj tisoč vrst izdelkov, s katerim želimo pokazati, da je Mercator še vedno vodilni trgovec v regiji na področju širine ponudbe, tako domače, regijske, kot mednarodne. Eden od izzivov t.i. Konzumovega obdobja je bilo namreč prav pomanjkanje širine asortimana. Zato je zelo pomembno, da tudi dobavitelji zelo pozitivno sprejemajo Mercatorjevo vrnitev na trg Bosne in Hercegovine, saj so imeli z Mercatorjem dolgoročne pozitivne odnose tako na komercialnem kot na finančnem področju. Enako kot kupci, ki imajo Mercator v dobrem spominu, pričakujejo, da Mercator obljubo svoje znamke ponovno uresniči. Razmere so danes povsem drugačne kot pred leti, vendar verjamemo, da bomo prav na osnovi moči in imidža blagovne znamke Mercator s sodelovanjem in podporo na tem trgu ponovno uspeli.