Oglasno sporočilo

Poljska, glavni logistični operater v regiji

Čas branja: 2 min
23.11.2017  09:00
Poljski trg distribucijskih, logističnih, transportnih in ladijskih storitev je po mnenju analitikov popolnoma uravnotežen in zrel. Delež logistike in skladiščenja znaša 6,5 odstotka poljskega BDP.
Poljska, glavni logistični operater v regiji

Na to vpliva več ključnih dejavnikov, predvsem pa relativno stabilne politične in gospodarske razmere in članstvo v EU, ki je pomembno prispevalo k umestitvi glavnega logističnega operaterja v regiji. V deželi reke Vistule je registriranih več kot 236.000 podjetij, ki delujejo v panogi TSL in so v letu 2016 zaslužila 50 milijard evrov (5-odstotna rast). Panoga zaposluje že več kot 0,5 milijona ljudi, zaposlenost se vsako leto povečuje za okoli tri odstotke. Petina podjetij (18 odstotkov) ima svoj sedež v okolici Varšave. Podjetja, ki opravljajo prevozne in logistične storitve, so v pretežni meri mikropodjetja, ki zaposlujejo do devet oseb in predstavljajo 97,7 odstotkov vseh subjektov, registriranih v tej panogi.

Trend rasti se odraža tudi v številu prevoženih kilometrov blaga, ki je v letu 2016 doseglo 380 milijard tonskih kilometrov, kar pomeni 58-odstotno rast v zadnji dekadi. Leta 2000 so poljska podjetja prepeljala približno 1,3 milijarde ton tovora, v zadnjih petih letih pa se je rast ustalila pri 1,9 milijarde ton; kar 45-odstotni delež predstavljajo mednarodni prevozi. V strukturi še vedno prevladujejo cestni prevozi, in sicer z 80-imi odstotki. Delež železniških prevozov znaša 15 odstotkov. Poljska podjetja opravljajo že več kot tretjino mednarodnih prevozov v druge države EU (tako cross-border prevozov kot kabotaž).

Izredno dinamično raste tudi trg skladišč – Poljska razpolaga z 12 milijoni kvadratnih metrov modernih skladišč, v povprečju se njihova površina se vsako leto povečuje za 750.000 kvadratnih metrov. Poleg tradicionalnih trgov prispevajo k rasti podjetja e-commerce, ki na Poljskem ustanavljajo svoje distribucijske centre, kot npr. Amazon, Home24 ali Mall.

Poljska stalno vlaga v razvoj prometne infrastrukture – cestne, železniške in letalske. Vrednost naložb v železniško infrastrukturo bo v letih 2016–2020 dosegla 17 milijard evrov. Poljski prevoznik v železniškem prometu načrtuje do leta 2030 vsaj 1500 kilometrov proge, ki bo omogočala hitrost vlakov 200–250 km/uro in povečanje hitrosti tovornega prometa do 45 km/uro.

Vlagajo tudi v posodobitev in razvoj letališč, ki bodo leta 2035 po napovedih sprejela skoraj 100 milijonov potnikov (trenutno 40 milijonov).

Vlada se je odločila tudi za izvedbo največjega projekta na področju infrastrukture – izgradnjo centralnega komunikacijska terminala, ki bo omogočil prevoz 100 milijonov potnikov letno ter povezal železniško in cestno infrastrukturo v moderno in donosno stičišče. V okviru projekta je predvidena gradnja mednarodnega letališča ter železniškega križišča v okolici prestolnice. Na Poljskem bo skupno zgrajenih več kot 900 km železniških prog in skoraj 250 km cest, kar bo poljskemu letalskemu prevozniku LOT omogočilo, da se bo lahko dinamično razvijal v najpomembnejšega prevoznika v Srednji Evropi. Centralni komunikacijski terminal bo omogočil tudi omejitev cestnega prometa, razbremenitev mest, integracijo aglomeracij v Varšavi in Lodžu ter razvoj "Airport City" s hoteli, razstavnimi prostori, kongresnim centrom in logističnimi podjetji.