Drugi tir ni le vprašanje infrastrukture

Čas branja: 1 min
24.11.2017  12:43
Analiza tveganj, ki so povezana z izgradnjo drugega tira Koper – Divača
Drugi tir ni le vprašanje infrastrukture
Foto: Jure Makovec

Obveščaj me o novih člankih:  

Na poslovno-logistični konferenci Premikamo Slovenijo je prof. dr. Aleš Groznik s Katedre za poslovno informatiko in logistiko na Ekonomski fakulteti Univerze v Ljubljani predstavil analizo tveganj, povezanih z izgradnjo drugega tira Koper – Divača: Najpomembnejše tveganje je, da izgubimo zagon in bo tovor redistribuiran v druge logistične koridorje, posledica česar bo stagnacija domačih logističnih podjetij – Luke Koper, Slovenskih železnic in približno 300 podjetij, ki so direktno povezana z logističnimi storitvami v Sloveniji – oziroma negativen učinek na razvoj logistike v Sloveniji. Drugo tveganje, ki ga je izpostavil Groznik, je redistribucija tovora na ceste in druge oblike transporta. Tretje tveganje pa predstavlja vpliv na makroekonomijo.

Če drugega tira ne bo, bomo zaradi saturacije omejili Luko Koper, po drugi strani pa se bo okoli 80 % tovora redistribuiralo v druge koridorje, 20 % pa na ceste. S tem bi do leta 2055 izgubili približno 210 – 340 milijonov ton tovora oz. 2-3 milijard evrov, zasičile bi se ceste – četudi bi povečali cestnino – kar bi imelo pomembne negativne učinke na družbo, okolje, porabo energije ... Groznik poudarja, da ne gre le za infrastrukturo, ampak tudi za storitve, ekosisteme in druge posledice, ter dodaja, da ni dovolj le razrešitev drugega tira Koper – Divača, ampak vseh ozkih grl.