V Sloveniji imamo do 30.000 'drugačnih' strank

Čas branja: 2 min
13.02.2018  16:05
V Sloveniji trenutno 5,7 % ljudi trguje s kriptovalutami. 20.000 do 30.000 ljudi danes dela nekaj, kar pred letom dni niso. Odpira se nov segment ljudi, ki prej še ni obstajal in so za marsikoga lahko stranke, je na 12. Sales Summitu poudaril dr. Mitja Pirc, Cofound.it.
V Sloveniji imamo do 30.000 'drugačnih' strank
Foto: Jernej Lasic

Nove oz. drugačne stranke pa so le eden od razlogov, zakaj bi prodajnike morala zanimati tehnologija 'blockchain' oz. tehnologija veriženja podatkovnih blokov.

Gre za tehnologijo, ki eliminira potrebo po nekem posredniku, ki potrjuje, da je nekaj res, in omogoča, da se lastništvo/vrednost prenaša. Stara je že več kot 10 let, ima več pojavnih oblik in je uporabna vsepovsod. Trenutno je na svetu okoli 1300 različnih žetonov, ki se razlikujejo po njihovi osnovni naravi (npr. ether je bil razvit kot platforma za programiranje; bitcoin kot plačilno sredstvo), tempo inovacij in novih oblik pa je izjemen, je na prodajni konferenci Sales summit to novo tehnologijo predstavil Mitja Pirc, Cofound.it, in dodal, da je še v fazi visokih pričakovanj: »Da bomo prišli do nekih zelo aplikativnih aplikacij, bo verjetno trajalo še več let. Gartner 'pravi' 2 do 5 let.«

Pri nas okoli 1.000 ljudi dela v 'blockchain' start-upih

Pirc je postregel tudi z nekaj zanimivimi podatki o razširjenosti tehnologije v Sloveniji. Glede na analizo podjetja v Sloveniji približno 1.000 ljudi dela v 'blockchain' startupih, od tega približno polovica razvojnikov. »IT-jevcev ni več, ker so jih posrkala ta podjetja. Ljudje so se začeli vračati v Slovenijo, ker imajo zdaj tu nove možnosti.« Še bistveno več: 5,7 % oz. 20.000 do 30.000 ljudi jih trguje s kriptovalutami (glede na raziskavo Valicona in DataFunda iz decembra 2017) in jih »dela nekaj, kar niso pred enim letom.«

Nov, rastoč segment nadpovprečno premožnih z drugačnimi prodajnimi pričakovanji

Odpira se torej nov segment ljudi, ki prej še ni obstajal, in so lahko za marsikoga stranke, zaradi česar nas mora zanimati tudi, kako 'blockchain' vpliva na prodajo, je povzel Pirc.

Nove oz. drugačne stranke, ki imajo nadpovprečno visoke plače, so nadpovprečno premožni in imajo drugačna prodajna pričakovanja ('bitcoin' se dogaja ves čas, instantno) so torej le eden od razlogov, zakaj bi prodajnike morala zanimati tehnologija 'blockchain'. Trenutno jih je v Sloveniji do 30.000, Pirc pa napoveduje, da jih bo kmalu še več: »Število kripto podjetij v Sloveniji bo raslo: če jih je bilo lani 20, jih bo letos vsaj 50. Raslo bo tudi število vlagateljev, ki jih bo do konca leta 100.000.«

Drugi razlog zanimanja prodajnikov za 'blockchain' tehnologijo, pravi Pirc, so pričakovane spremembe v samem prodajnem procesu – predvsem z vidika plačilnih sredstev, na daljši rok pa na primer tudi z vidika nagrajevanja zaposlenih preko pametnih pogodb. Kot tretji razlog svetovalec na 'blockchain' področju izpostavlja razvoj novih trgov, nenazadnje pa ne gre zanemariti novo in drugačno konkurenco, agilne in močno kapitalizirane izzivalce oz. dolgoročno decentralizacijo vseh digitalnih storitev.

Cofound.it je podjetje, ki dela platfomo za startupe.

Več iz teme: