»Morali se bodo začeti pomembnejši projekti, s katerimi se bodo mladi lahko poistovetili«

Čas branja: 2 min
22.03.2018  14:37  Dopolnjeno: 22.03.2018 14:48
»Opažamo tudi, da je grenak priokus glede netransparentnega delovanja, rigidnosti ter lobiranja na področju gradbeništva še vedno prisoten«, izpostavlja Blaž Bejek iz kadrovskega podjetja Competo.
»Morali se bodo začeti pomembnejši projekti, s katerimi se bodo mladi lahko poistovetili«

Gradbeni sektor se sooča s specifičnimi problemi na področju privabljanja, zadrževanja in motiviranja zaposlenih. Razmere na trgu, odzive kandidatov s področja gradbeništva in njihove pomisleke ter strokovni razmislek o tem, kako narediti panogo bolj privlačno za (mlade) strokovnjake, bo na 1. konferenci Biznis & trendi v gradbeništvu, ki bo sredi aprila v Portorožu, predstavil Blaž Bejek, direktor iskanja in selekcije ter vodja projektov na področju gradbeništva v podjetju Competo. Že pred konferenco pa smo z njim govorili glede posebnosti Slovenije, mladih ter dinamike, ki jo vnaša digitalizacija tudi na področje gradbeništva.

S kakšnimi izzivi na področju privabljanja, zadrževanja in motiviranja zaposlenih se sooča naš gradbeni sektor?

Podobno kot v vseh branžah, kjer se soočajo z motivacijo in privabljanjem novo zaposlenih, vidimo, da se tudi na področju gradbeništva kažejo določeni izzivi, kako najti ustrezne strokovnjake, ki so pripravljeni ostati na daljši rok. Pri privabljanju so po navadi veliki razkoraki med plačami, ki jih ponujajo slovenski zaposlovalci na eni in tuji zaposlovalci na drugi strani. Ker je svet postal precej globalen, so pri mladih močno zaželene destinacije, ki v svetu nekaj veljajo in so odlična referenca pri gradbenih projektih – takšnih v Sloveniji žal (še) ni. Opažamo tudi, da je grenak priokus glede netransparentnega delovanja, rigidnosti ter lobiranja na področju gradbeništva še vedno prisoten.

Koliko je v tem Slovenija specifična?

Kot že omenjeno, vidimo skozi oči naših kandidatov, da se bodo morali začeti večji in pomembnejši gradbeni projekti, s katerimi se bodo mlajše generacije lahko poistovetile. Tujina oz. eksotične destinacije to ponujajo, v igri so že pametna mesta, Slovenija žal (še) ne.

V zadnjem času je veliko govora o posebnostih generacije Y ter vplivu novih tehnologij in orodij novih generacij tako na pričakovanja v povezavi z delovnim mestom kot na njihovo privlačnost. Kako torej gradbeništvo narediti bolj privlačno za mlade? In koliko se v tem gradbeništvo razlikuje od drugih sektorjev?

Ne samo nove tehnologije, tudi klasične pristope modernih proizvodnih procesov lahko v nekaterih pogledih projiciramo v gradbeno branžo (Lean pristopi, 5S metodologija idr.). Kot videvamo in opažamo na drugih področjih, je mladim (ki jih imenujete generacija Y), pomembno, da lahko pri svojem delu izražajo svojo kreativnost, da imajo svobodo pri delu, da so vpleteni v komunikacijo, in da se posluje transparentno ne glede na to, za katero delovno mesto gre. Precej pomemben moment je privlačnost delodajalca, torej privlačnost in kakovost zaposlitvene izkušnje, ki jo ponuja. Samo pogodba za nedoločen čas za generacijo Y ni več dovolj.

Digitalizacija z BIM orodji nedvomno odločno vstopa tudi na področje gradbeništva – je to motivacija za kadre v gradbeništvu? Kakšna je pri tem razlika med mladimi/iskalci zaposlitve ter obstoječimi kadri?

Ker tukaj govorimo o podobnem preobratu, kot je bil prehod na CAD sisteme, je prehod na modeliranje z inteligentnimi 3D digitalnimi sistemi vsekakor velik plus za delodajalce, ki z BIM-om že operirajo – še posebej mladih zaposlovalcev. Sistem je moderen, pospeši delo, ima možnost vizualizacije, je digitaliziran. Kot v vsakem sektorju, kjer podjetja prehajajo na avtomatizacijo in digitalizacijo, se tudi tukaj lahko porajajo vprašanja, kaj bo s starejšim kadrom. Podjetja bodo pač morala investirati v izobraževanja.

Več iz teme: