Kako bosta strojno učenje in podatkovna znanost spremenila marketing?

Čas branja: 1 min
31.05.2018  15:40  Dopolnjeno: 31.05.2018 15:57
Integracija tehnologije v fizični svet bo v bližnji prihodnosti ustvarjala nove interakcije blagovnih znamk s porabniki prek novih tehnologij, kar bo sicer zvišalo pričakovanja porabnikov, a hkrati prineslo nove izzive in priložnosti blagovnim znamkam.
Kako bosta strojno učenje in podatkovna znanost spremenila marketing?

Obveščaj me o novih člankih:  

Celo najbolj zagrizenim nasprotnikom postaja jasno, da bo vsako podjetje, ki bo želelo uspeti v 21. stoletju moralo postati, vsaj deloma, tudi tehnološko podjetje. Uporabniške izkušnje v realnem času, umetna inteligenca, big data in strojno učenje postajajo sistemski normativi podjetij, ki se nikoli doslej niso smatrala kot tehnološka in katerih poslovni modeli doslej niso imeli veliko opraviti s tehnologijo.

V podjetja prihaja kultura analitike in obdelave podatkov

Predvsem napredna analitika in strojno učenje sta korenito spremenili način poslovanja in načine kako podjetja ustvarjanja vrednosti.

Na ta način pridobljeni poslovni podatki so svojevrstna intelektualna lastnina podjetij, a za željene učinke teh podatkov pogosto ne zadostujejo več zgolj nakupi posamičnih tehnoloških storitev iz oblaka, navkljub temu da je iskanje podatkovnih znanstvenikov in razvoj lastnih modelov dražja pot.

Podjetja so vse bolj soočena s potrebo ustvarjanju interne kulture analitike in podatkovne obdelave.

Obogatena resničnost bo spreminjala mnoge delovne procese

Spremembe v poslovnih procesih so torej že tukaj. Nabor tehnologij je sicer še nekoliko omejen, v ospredju so predvsem strojno učenje, obdelava govora, tekstovna analitika in računalniški vid.

A vendar strojno učenje in umetna inteligenca že postajata naša digitalna pomoč, medtem ko bo tehnologija obogatene resničnosti spremenila mnogo operativnih delovnih procesov.

Uspeh je daleč od zagotovljenega, tveganja pa so realna

Pa vendar lahko bleščeče napovedi zavedejo. Implementacija tehnologij ni poceni, ni lahko izvedljiva saj mnogim ne uspe izpolniti zastavljenih ciljev. Forrester Research v svoji raziskavi ugotavlja, da kar 55 odstotkov organizacij ni doseglo oprijemljivih rezultatov na področ­ju rabe umetne inteligence.

Slabe novice za tovrstne projekte imajo tudi Gartnerjevi analitiki, ki so zapisali, da bo kar 85 odstotkov projektov, povezanih z umetno inteligenco, do leta 2022 podjetjem dajalo napačne rezultate.

A kaj vse to pomeni za marketing, katerem je tehnološki napredek doslej vedno prinesel nove priložnosti? »Televizija je prinesla množično oglaševanje, internet natančno targetiranje, umetna inteligenca (AI) pa prinaša spremembe v interakciji med ljudmi in informacijami, tehnologijo, blagovnimi znamkami ter storitvami,« navaja Marvin Chow, podpredsednik marketinga pri Googlu.

Tehnologija masovih podatkov in podatkovne znanosti na pomoč marketing

O uporabi strojnega učenja in podatkovne znanosti v marketingu bo na dogodku Kje so skrite priložnosti uporabe masovnih podatkov govoril Darko Marjanovič, soustanovitelj in direktor družbe Things Solver, ki se osredotoča na tehnologije masovih podatkov in podatkovne znanosti.