Lars-Johan Jarnheimer, Ikea: Pomembno je, da se pogovarjamo s kupci in sodelavci, ki delajo v trgovini

Čas branja: 2 min
16.08.2018  08:38  Dopolnjeno: 16.08.2018 08:44
Kakšen pomen imajo za dolgoročno uspešnost Ikee trdna korporativna strategija, poslovne in funkcijske strategije ter kakšna je vloga menedžmenta, bo razkril prvi človek Ingka Holdinga, materinskega podjetja Ikee, ki je svojo poklicno pot začel prav v podjetju Ikea v Nemčiji.
Lars-Johan Jarnheimer, Ikea: Pomembno je, da se pogovarjamo s kupci in sodelavci, ki delajo v trgovini
Foto: Press

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
Ikea dodaj
Tele2 dodaj
Ingvar Kamprad dodaj

Jarnheimer je predsednik upravnega odbora holdinga Ingka, ki upravlja skupino Ikea, hkrati pa opravlja več nadzornih funkcij v več drugih švedskih podjetjih. V obdobju 1998–2008 je vodil švedsko telekomunikacijsko skupino Tele2, nato pa bil imenovan v več upravnih odborov velikih družb, ki jih upravlja švedski investicijski sklad Kinnevik.

V živo ga boste lahko poslušali novembra na Poslovni konferenci v Portorožu, mi pa smo z njim govorili v času njegovega dopusta na jugu Švedske.

Preden ste postali predsednik upravnega odbora holdinga Ingka, ste več let sodelovali z Ingvarjem Kampradom, ki je ustanovil Ikeo leta 1943. Kaj je bila glavna lekcija, ki ste se jo naučili od njega?

Še preden sem postal predsednik upravnega odbora, sem bil osem ali devet let v upravnem odboru Ikee. Glavna lekcija je, da je treba ostati povezan s trgom in kupci.

S kakšnimi praktičnimi triki vam to uspe?

Ko organizacija raste, se menedžment pogosto oddalji od kupcev. Zato se je Ingvar pogosto zadrževal v trgovinah in klepetal z njimi v vrsti pred blagajnami. Zanimalo ga je, ali so dobili vse, kar so iskali, in kakšna je bila njihova izkušnja. Ko je zadnjič nastopil pred menedžmentom, nam je rekel, da moramo ohranjati antibirokratske tedne in da moramo vsaj nekaj dni na leto vsi preživeti v trgovinah.

Ikea ima zdaj 375 trgovin v 46 državah. Po svetu je nekaj več kot 200 držav. V Sloveniji sicer mislimo, da smo edina država, kjer še ni Ikee, vendar je pred vami še kar precej neobdelanih trgov.

Da, prav ta teden odpiramo prvo trgovino v Indiji. Potenciali v Indiji in na Kitajskem so izjemni. Hkrati imamo še kar veliko dela tudi na starih trgih, še preden se odpravimo v nove države. Na Kitajskem imamo zdaj 25 trgovin.

Ikea je pionirka na področju nizkocenovne strategije – jo boste ohranili?

Da, naša ideja je, da so naši izdelki čim bolj dostopni za vse ljudi. Ljudje po svetu pa imajo povsod enake denarnice.

Letos ste pri Ikei napovedali novo, zeleno usmeritev. Kako gresta skupaj nizkocenovna in zelena strategija?

Ikea je veliko podjetje, zato moramo resno jemati odgovornost do okolja. Če tega ne bi naredili, bi razjezili kupce. Zato je to za nas zaveza. Danes ima Ikea več vetrnih elektrarn, kot pa ima trgovin.

Torej je po vašem mnenju mogoče ohraniti nizkocenovno strategijo in hkrati skrbeti za okolje? Boste proizvajali pohištvo, ki ga bodo ljudje uporabljali iz generacije v generacijo?

Da. V Skandinaviji smo že 75 let in verjamem, da ljudje že zdaj veliko našega pohištva uporabljajo več generacij.

Kaj so glavni razvojni projekti, pri katerih delate pri Ikei?

Ustvarjamo novo nakupovalno izkušnjo »by Ikea«. Ne glede na to, ali bo kupec prišel v fizično ali spletno trgovino, je za nas pomembno, da povežemo vse za kupca pomembne točke v dobro nakupovalno izkušnjo.

Povezeto iz intervjuja, ki je bil objavljen v Managerju. Celoten članek lahko preberete tukaj.


Več iz teme: