(intervju) Na kaj moramo biti pozorni pri predaji podjetja družinskim članom?

Čas branja: 2 min
11.01.2019  08:48  Dopolnjeno: 11.01.2019 08:53
Za uspešen prenos je treba premagati številne ovire, med njimi tudi takšne, ki so čustvene in psihološke narave. Ustanovitelji pogosto odlašajo z začetkom načrtovanja prenosa upravljanja, saj se ob tem spoprijemajo z mislijo o svoji minljivosti in upokojitvi. Če temu dodamo še prepletenost premoženjsko-finančnih zadev med družino in podjetjem, imamo dober recept za dramatičen zaplet.
(intervju) Na kaj moramo biti pozorni pri predaji podjetja družinskim članom?
Foto: Morsa Images

Obveščaj me o novih člankih:  

Glavni razlog za neuspešnost generacijskega prehoda je prepozno načrtovanje nasledstva in s tem premajhna pozornost pri uvajanju naslednikov – tistih, ki bodo podjetje po prehodu samostojno upravljali. Družinska podjetja so pomemben del gospodarstva. Ker je proces nasledstva največji izziv družinskih podjetij, bomo vse to in še več opredelili in pojasnili na celoviti strokovni delavnici o načrtovanju nasledstva v družinskih podjetjih. Predstavili bomo glavne izzive, najpomembnejše dejavnike in učinkovite postopke za uspešen prenos lastništva na naslednika.

29. januarja nas bodo na seminarju med 13. in 19. uro v hotelu Slon v Ljubljani skozi tri sklope, ki so najpomembnejši za prenos podjetja na naslednika, popeljali predavateljica Mateja Ahej, ki se profesionalno ukvarja z lastniškimi preoblikovanji, Simona Lobnik Ambrožič, ki se spozna na področje vodenja in strateške komunikacije, ter odvetnik Žiga Marovt z že 25-letnimi izkušnjami z vodenjem družinskega podjetja.

Pred seminarjem pa nam je na nekaj najpomembnejših vprašanj odgovorila ena izmed predavateljev, Mateja Ahej.

Kako načrtovati nasledstvo v družinskih podjetjih?

»Proces nasledstva mora potekati vsaj v treh, če ne štirih korakih. In prva najnujnejša in verjetno tudi najbolj problematična zadeva je, da se lastniki tega ne zavedajo. Torej, najprej se morajo ozavestiti. Ko to storijo, se počasi začnejo pripravljati, načrtovati, povezovati in se obrnejo tudi na svetovalce. V tretjem koraku je sama izvedba, v četrtem pa že uvajanje naslednika tako, da se ta samostojno izobražuje in razmišlja o tem, kako bo to družinsko podjetje peljal naprej.«

Kako na prenos nasledstva pripraviti podjetje in zaposlene?

»Pri tem je glavna komunikacija z zaposlenimi. Brez njih ni podjetja. Najpomembneje je, da ti sprejmejo novega vodjo. Pri tem je glavno, da pravočasno začnemo komunikacijo, ne glede na to, ali se odločimo, da bomo na vodilni položaj nastavili samega družinskega člana ali pa zunanjo osebo, ki bo pri vodenju podjetja pomagala preostalim družinskim članom. V vsakem primeru je pomembno, da je ta oseba dalj časa navzoča v podjetju, le tako je celoten proces izstopa iz podjetja in prenosa nasledstva precej lažji.«

Katere pa so glavne napake podjetnikov pri postopku prenosa na naslednika?

»Tudi tukaj je najpomembnejša napaka v komunikaciji. To pomeni, da informacijo, da se bo to zgodilo, predolgo držijo zase. Tega ne komunicirajo, ker sami pri sebi zadeve še premlevajo, morda se bojijo lastnega procesa staranja in imajo strah pred črno luknjo: »Kaj pa bom, če ne bom podjetnik? Kaj naj bom, če ne bom direktor?« In mislim, da je to glavna napaka, da zgodbo nekako držijo v svojih rokah in potem zmanjka časa. Potem nastopi čas za upokojitev ali pa se morda pojavi bolezen in je treba v zelo kratkem času nekaj na hitro spremeniti, kar pa seveda ni v redu.«

Želite izvedeti še, katere finančne in pravne vidike morate upoštevati pri načrtovanju nasledstva podjetja? Pridružite se nam na seminarju »Načrtovanje nasledstva v družinskih podjetjih. Kateri so glavni izzivi, dejavniki in postopki za uspešen prenos« 29. januarja v Ljubljani.

Več o programu, prijavi in predavateljih na [akademija.finance.si]