Oglasno sporočilo

Prekratkega spanca se ne da nadomestiti konec tedna

Čas branja: 2 min
20.05.2019  14:23  Dopolnjeno: 20.05.2019 14:28
Prekratkega spanca se ne da nadomestiti konec tedna

Naspi se – nasvet, ki ga poslušamo od otroštva, a premalokrat zares slišimo. Znano je, da so ob kakovostnem spancu možgani spočiti in učinkoviti. Če spimo slabo, je stopnja stresa višja kot sicer. Pa se pomena spanja zares zavedamo?

Kakovosten spanec spodbuja socialne interakcije in možnost odločanja, pomaga pri ohranjanju spomina, varuje pred povišanim krvnim pritiskom in prinaša še številne druge koristi. Spali naj bi od sedem do devet ur na noč, manj ali več spanja pa že povečuje tveganje na omenjenih področjih.

Spanje ni več moderno

Spletni test Zavarovalnice Triglav, v katerem je skoraj 6000 sodelujočih med drugim ocenjevalo svoje spalne navade, je pokazal, da jih 70 odstotkov spi od sedem do devet ur. Kar 30 odstotkov pa jih spi manj ali več, kar lahko kaže tudi na precej uveljavljeno mnenje, da je štiri, pet ali celo manj ur spanca dovolj.

Marsikdo pa dela še napako, da primanjkljaj spanja poskuša nadomestiti konec tedna. A po besedah dr. Barbare Gnidovec Stražišar se ne da spati na zalogo. Desinhronizacija notranjih ritmov dolgoročno lahko vodi v obolenja.

Premalo ne sme postati normalno

V sodobni družbi je kronični stres, ki je povezan s kroničnim pomanjkanjem spanja, postal sinonim za pridnost in nekaj normalnega, zato ljudje o zanemarjenem spancu enostavno ne govorijo več.

Ob tem velja upoštevati nasvet dr. Barbare Gnidovec Stražišar, ki se zaveda, da se kroničnemu stresu v resnici ne moremo izogniti, kronično pomanjkanje spanja pa je tisto, ki ga lahko nadzorujemo in obvladamo: »Enostavno si moramo vzeti čas za zadostno količino spanca, saj lahko naspani bolje obvladujemo stres in s tem preprečimo dodatne posledice.«

Kakšno tveganje v vašem življenju poleg nekaterih drugih dejavnikov predstavljajo stres in spalne navade, lahko preverite v omenjenem spletnem testu na zivljenje.triglav.si/kako-tvegano-zivim.